رونق اقتصادی با تقویت صنایع پتروشیمی محقق می‌شود

رونق اقتصادی با تقویت صنایع پتروشیمی محقق می‌شود
(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹) ۱۰:۳۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از ضربه‌پذیری اقتصاد، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و تقویت این صنعت است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت: باید از فرصت تصاحب بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور استفاده کرد و یکی از مزایای تحریم‌ها، توجه بیشتر به توسعه متوازن این صنعت و تکمیل زنجیره ارزش و همچنین حمایت از صنایع پایین‌دستی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی است، خوشبختانه موضوع پتروشیمی‌ها در دوران تحریم جدی‌تر گرفته شد و مسئولان برای رونق صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی مدون انجام دادند.

وی با بیان اینکه تبدیل نفت به فرآورده‌های مورد نیاز نسبت به گذشته رونق بیشتری گرفته‌ است، افزود: هرچند تحریم، چالش‌هایی ایجاد کرده است، اما آمریکا نمی‌تواند مشتقات نفتی همچون پتروشیمی را مورد تحریم قرار دهد، از این رو باید از این فرصت جهت تصاحب بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور استفاده کرد.

تاجگردون با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند با تنوع محصولات پتروشیمی و افزایش کمی تولید و عرضه این محصولات، بازار جهانی را در ابعاد گسترده تصاحب کند، تصریح کرد: در اسناد بالادستی کشور ازجمله سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های جلوگیری از ضربه‌پذیری اقتصاد، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی است.

نماینده گچساران در مجلس ادامه داد: محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی، مواد اولیه بخش‌های بسیاری از اقتصاد ایران را فراهم می‌کند و از این نظر بسیار حائزاهمیت بوده و همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به جایگاه این بخش در میان دیگر بخش‌های اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. بدون تردید توسعه صنعت پتروشیمی فضای تحرک سایر بخش‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۹