۵ میلیون یورو از منابع طرح پتروشیمی صدف عسلویه آزاد شد

۵ میلیون یورو از منابع طرح پتروشیمی صدف عسلویه آزاد شد
(دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۴۶

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه از آزادسازی حدود پنج میلیون یورو از منابع ارزی مسدود شده این طرح در بانک صنعت ومعدن خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان (پترول)، مجتبی فلاح‌خرسند با اشاره به اینکه عمده مشکل ارزی این طرح به اعتبار اسنادی و منقضی شدن آن مربوط بود، افزود: با پیگیری‌ها از سوی بانک صنعت و معدن، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی موفق به دریافت تمدید یکساله اعتبار اسنادی شدیم.

وی، مسدودی ارزی در بانک صنعت ومعدن را مشکل دیگری عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های بانک صنعت و معدن حدود ۵ میلیون یورو از منابع مسدود شده، آزاد و به سازندگان پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه به کسری منابع ارزی اشاره و اظهار کرد: بخشی از این کسری از طریق فاینناس تامین شده و بقیه از طریق بانک تجارت و بانکی در خارج از کشور برای تأمین منابع در حال پیگیری است.

راه اندازی صدف عسلویه در ۱۴۰۱

فلاح‌خرسند درباره پیشرفت پروژه صدف عسلویه گفت: به دلیل مشکلات و ورشکستگی پیمانکار اجرایی، پیشرفت پروژه در عدد ۴۳ درصد متوقف شده بود که با تلاش‌های انجام شده، پیمانکار ساختمان نصب دوباره تعیین شد و با تجهیز کارگاه امید می‌رود در سال جدید مطابق با زمان‌بندی پیشرفت داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه پیش‌بینی شده برای این پروژه ۲۶ ماهه بوده و مطابق با برنامه تعیین شده از سوی هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت پترول، تکمیل عملیات ساخت و نصب در پایان ۱۴۰۰ و راه‌اندازی آن در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

تعداد بازدید : ۳,۶۳۶