توقف فعالیت پتروشیمی‌های هند در پی قرنطینه 21 روزه

توقف فعالیت پتروشیمی‌های هند در پی قرنطینه 21 روزه
(یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۰۰

تولیدکنندگان پتروشیمی‌ در هند به دنبال اعلام تعطیلی و قرنطینه 21 روزه از سوی دولت به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، برای عرضه خود حالت فوق‌العاده اعلام کردند و انتظار می‌رود به‌زودی فعالیت خود را به‌طور کامل متوقف کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از آرگوس مدیا، پس از اعلام تعطیلی 21 روزه از سوی دولت هند به‌منظور پیشگیری از سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا، حداقل سه تولیدکننده محصولات پتروشیمی در هند، در زمینه عرضه محصولات خود حالت فوق‌العاده اعلام کردند.
این اقدام‌ها و تمهیدهای پیشگیرانه که به‌منظور مقابله با ویروس کرونا در هند در نظر گرفته شده، بخش لجستیک بازارهای پتروشیمی در این کشور آسیایی را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده است.
شرکت پتروشیمی خصوصی هالدیا 23 مارس یعنی یک روز پیش از اعلام قرنطینه 21 روزه در هند، برای عرضه محصولات پتروشیمی خود حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
انتظار می‌رود فعالیت مجتمع کراکر شرکت پتروشیمی هالدیا به‌زودی متوقف شود و هنوز زمان ازسرگیری فعالیت این واحد صنعتی مشخص نیست.
شرکت اچ‌پی‌ال، تولیدکننده اسید ترفتالیک خالص با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 270 هزار تن در بنگال غربی نیز حالت فوق‌العاده اعلام کرده است و انتظار می‌رود فعالیت خود را به‌طور کامل متوقف کند.
شرکت اچ‌پی‌ال دارای چند واحد کراکر از جمله واحد اتیلن با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن، واحد پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه 340 هزار تن ، واحد بنزن با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار تن، واحد بوتادین با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن و واحد متیل ترت بوتیل اتر با ظرفیت تولید سالانه 98 هزار تن است.
این تولیدکننده محصولات پتروشیمی در هند همچنین دارای یک واحد پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه 350 هزار تن، پلی‌اتیلن سنگین خطی با ظرفیت تولید سالانه 345 هزار تن و واد پلی‌اتیلن سبک خطی با ظرفیت تولید سالانه 65 هزار تن است.
شرکت سوپریم پتروکم که یک تولیدکننده پلی‌استایرن،در نظر دارد به دلیل قرنطینه در هند، برای عرضه محصولات خود حالت فوق‌العاده اعلام کند.
سوپریم بزرگ‌ترین تولیدکننده استایرن‌مونومر در هند است و واحدهای پلی استایرن با ظرفیت تولید سالانه 272 هزار تن و پلی‌استایرن قابل ارتقا با ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن را اداره می‌کند.
شرکت او‌ان‌جی‌سی پترو ادیشنز (اوپال) هنوز تصمیمی برای اعلام حالت فوق‌العاده نگرفته است اما عملیات تولید در این شرکت نیز به سختی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
ریلاینس، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در هند، نیز هنوز حالت فوق‌العاده اعلام نکرده است.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۰