تاثیر محدودیت‌های کرونایی انگلیس بر زنجیره عرضه محصولات شیمیایی

تاثیر محدودیت‌های کرونایی انگلیس بر زنجیره عرضه محصولات شیمیایی
(چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۵۰

پیش‌بینی می‌شود محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت انگلیس برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، تاثیر عمده‌ای بر زنجیره عرضه محصولات شیمیایی در این منطقه بگذارد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، گروه تجاری اتحادیه کسب‌وکارهای شیمیایی (سی‌بی‌ای) روز سه‌شنبه (27 اسفندماه) اعلام کرد: پس از مشخص شدن محدودیت‌ها و اقدام‌های دولت بریتانیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، صنایع شیمیایی انگلیس نگران «تاثیر عمده» بر زنجیره عرضه خود در ماه‌های آینده است.
هر چند که سختگیری‌ برای انگلیسی‌ها مانند محدودیت‌های اعمال شده در فرانسه، اسپانیا یا ایتالیا نیست.
پس از سخنرانی روز دوشنبه (26 اسفندماه) بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و صحبت‌هایش درباره اقدام‌های احتیاطی به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در بریتانیا، سه‌نشبه صبح (27 اسفندماه) خیابان‌های لندن بیش از حد معمول خلوت شد زیرا اقتصاد پایتخت انگلیس تا حدود زیادی تحت سلطه صنایع خدماتی است از این رو بیشتر کارکنان می‌توانند از خانه‌هایشان به فعالیت خود ادامه دهند.
ویروس کرونا که هم‌اکنون تبدیل به پدیده همه‌گیری جهانی بدل شده، هنوز به‌طور گسترده‌ای انگلیس را تحت تاثیر قرار نداده است، هم‌اکنون آزایش 1500 نفر مثبت اعلام شده است، اگر چه مسئولان بخش درمانی و پزشکی هشدار می‌دهند که آمارها می‌تواند فراتر از این باشد.
اتحادیه کسب‌وکارهای شیمیایی (سی‌بی‌ای)، گروه تجاری برای شرکت‌های لجستیک صنایع شیمیایی در انگلیس، روز سه‌شنبه در گزارشی روند زنجیره عرضه در سه ماه گذشته را منتشر کرد که حاکی از روندی مثبت برای بخش سفارش‌ها و فروش بود.
پیتر نیوپورت، مدیرعامل اتحادیه کسب‌وکارهای شیمیایی (سی‌بی‌ای) اعلام کرد که با این وجود، این روند مثبت در پی شوع ویروس کرونا، به سرعت کاهش نمی‌یابد.
وی افزود: این بررسی نشان می‌دهد که صنایع شیمیایی پس از تردیدهای برگزیت در سه سال گذشته با بهبود همراه بوده است ودر ماه‌های آینده با آثار شیوع ویروس کرونا روبه‌رو خواهد بود.
مجموع آثار این تحولات تاثیر عمده‌ای بر زنجیره عرضه این محصولات در ماه‌های آینده خواهد داشت و بر ارسال قطعات و مواد مورد نیاز این صنایع به بخش‌های تولیدی انگلیس تاثیرگذار خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲,۵۲۱