افزایش صادرات مونواتیلن گلیکول آمریکا به چین در سال 2019

افزایش صادرات مونواتیلن گلیکول آمریکا به چین در سال 2019
(یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۱۶

صادرات مونواتیلن گلیکول ایالات متحده آمریکا به چین در سال 2019 نسبت به سال پیش از آن با 80 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، صادرات مونواتیلن گلیکول (MEG) ایالات متحده آمریکا در سال 2019 میلادی با 80 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 142 هزار و706 تن رسید، این در حالی است که به دلیل جنگ تجاری پکن و واشینگتن و یافتن مسیرهای جدید، واردات بلژیک، ترکیه و کره جنوبی از آمریکا نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

تازه‌ترین آمارهای کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد از جایگاه سوم بازار صادراتی آمریکا برای مونواتیلن گلیکول در سال 2018 و دوم در سال 2017 میلادی، در سال 2019 میلادی به جایگاه پنجم تنزل پیدا کرده است.

این شرایط نشان‌ می‌دهد که اعمال تعرفه 25 درصدی ازسوی چین بر واردات مونواتیلن گلیکول از ایالات متحده آمریکا و صدها محصول پتروشیمی دیگر در بیش از 17 ماه گذشته در پاسخ به تعرفه بالای آمریکا بر واردات کالاهای چینی در خلال جنگ تجاری واشینگتن و پکن، چنین شرایطی را پدید آورده است.

چین بزرگترین مصرف‌کننده جهانی مونواتیلن گلیکول ایالات متحده آمریکاست که برای تامین خوارک صنایع پلی‌استری خود از این محصول استفاده می‌کند.

براساس اعلام شورای ملی چین در هفته گذشته، مونواتیلن گلیکول ایالات متحده آمریکا جزو کالاهایی است که به تازگی پکن قرار است از ماه مارس تعرفه آن را حذف کند.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۸