تداوم رشد معاملات پلیمرها در بورس کالا

تداوم رشد معاملات پلیمرها در بورس کالا
(شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸) ۱۰:۳۹

بازار پتروشیمی‌ها هفته گذشته با رشد حجم معاملات پلیمرها روبه‌رو شد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، هفته گذشته   بورس کالای ایران شاهد رشد عرضه ، افزایش تقاضا و صعود حجم معاملات پلیمرها بود آن‌هم در شرایطی که با رشد قیمت‌های پایه، بهای پلیمرها در بورس و بازار نیز افزایش یافت اگرچه رقابت برای خرید نیز افزایش یافته است.

هفته گذشته حجم عرضه‌ پلیمرها در بورس کالا با 3.7 درصد رشد به بیش از 85 هزار و 700 تن رسید که برای عرضه‌های مرسوم در این بازار، بالاترین رقم از هفته منتهی به 25 دی‌ماه تاکنون به شمار می‌رود. به صورت دقیق‌تر حجم عرضه‌های پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته به بالاترین رقم در 5 هفته اخیر بالغ شده است. از سوی دیگر حجم تقاضا در بورس کالا در هفته گذشته با 1.4 درصد رشد به 113 هزار و 731 تن رسید که بالاترین رقم از هفته منتهی به 5 دی‌ماه تاکنون است.

بر اساس این گزارش خروجی داده‌های فوق را می‌توان در رشد 4.5 درصدی حجم معاملات پلیمرها در هفته گذشته جستجو کرد. در هفته گذشته بیش از 78 هزار تن از انواع پلیمرها در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که بالاترین رقم از هفته منتهی به 21 آذرماه تاکنون است. این در حالی بود که نزدیک به 91 درصد از عرضه‌ها مورد داد و ستد قرار گرفت که رقم برجسته‌ای به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : ۸۷۱