افتخار آفرینی صنعت پتروشیمی در حفاظت از محیط زیست

افتخار آفرینی صنعت پتروشیمی در حفاظت از محیط زیست
(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۴۳

صنعت پتروشیمی کشور به عنوان صنعت پیش‌رو در حفظ محیط زیست 13 عنوان از صنایع سبز کشور را در همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به خود اختصاص داد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، در بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که با حضور دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و بیژن زنگنه وزیر نفت برگزار شد، واحدهای صنعتی و خدماتی سبز مورد تقدیر قرار گرفتند.

براساس ارزیابی‌های سازمان حفاظت محیط زیست در مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی تعداد 16 واحد صنعتی به عنوان صنایع سبز شناخته شدند که صنعت پتروشیمی کشور به عنوان صنعت پیش‌رو در حفظ محیط زیست تعداد 13 عنوان از صنایع سبز کشور را به خود اختصاص داد. در این بین 12 شرکت پتروشیمی به افتخار فعالیت‌های پیشگیرانه در راستای حفاظت از محیط زیست و کارنامه درخشان محیط زیستی‌شان مفتخر به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر نفت شدند.

همچنین یکی از 4 صنعت سبز برگزیده و تنها نماینده گروه نفت و گاز، شرکت پتروشیمی آریاساسول بود که موفق به دریافت تندیس زرین صنعت سبز برگزیده کشور شد. و باید بر این نکته تاکید کرد که صنعت پتروشیمی ایران صیانت از محیط زیست و  توسعه پایدار را سرلوحه خود قرار داده است.

کسب تندیس زرین به عنوان صنعت سبز برگزیده سال 1398 کشور توسط شرکت پتروشیمی آریاساسول برای سومین سال متوالی و کسب تندیس سیمین برای صنعت سبز کشور در سال 1398توسط شرکت‌های پتروشیمی ایلام، مهاباد، پارس، زاگرس، پلی‌پروپیلن جم، مارون، فن‌آوران، تخت جمشید، امیرکبیر، لرستان، شرکت پلیمر کرمانشاه و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد سند افتخاری دیگر برای صنعت پتروشیمی است.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۰