​آغاز به کار همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

​آغاز به کار همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸) ۰۸:۳۵

نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی عصر دیروز آغاز به کار کرد.

به گزارش نیپنا، نخستین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با ‏محوریت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) و سایر دست اندرکاران این حوزه استراتژیک برگزار می شود.

جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در آیین گشایش این رویداد گفت: این همایش با هدف استفاده از توانمندی داخلی شکل گرفته است و راه برای تولیدکنندگان و فناورانی که چالش های شرکتهای پتروشیمی را حل کنند هموار است. شرکتهای توانمند داخلی به ما کمک کنند که در صورت تغییر فرایند از چه تغییر تجهیزی می توانیم استفاده کنیم. این رویداد به دنبال ارتباط دوسویه و بی واسطه بین شرکتهای پتروشیمی با سازندگان و شرکتهای دانش بنیان است.

وی به تنوع خوراک در کشور تاکید کرد و گفت: هیچ کشوری در دنیا تنوع خوراک ایران را ندارد و انواع خوراک از میعانات گازی، گاز و خوراک مایع در کشور وجود دارد. بنابراین صنعت پتروشیمی به عنوان بهره برداران خوراک بازار مناسبی داردبطوریکه سالانه ۵.۵ میلیارد دلار مواد تولیدی به صنایع پایین دستی تحویل می دهیم.

ربیعی گفت : در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی در کشور در حال ساخت یا قابلیت ساخت دارد و در صورت رسیدن به بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد تامین از داخل، به وضعیت مطلوب دست خواهیم یافت.

افزون بر نمایشگاه، چندین نشست تخصصی برای ارائه نیازمندی های صنعت پتروشیمی با هدف زمینه سازی مذاکرات تجاری و دست یابی شرکت های داخلی به اطلاعات عمومی و تخصصی صنعت پتروشیمی کشور برگزار می شود تا امکان همکاری و تقویت تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در حوزه های فنی و مهندسی و دانش بنیان فراهم شود. این رویداد، فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران این حوزه قرار می‌دهد تا به معرفی ظرفیت‌‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به داخلی سازی نیازمندی های صنعت پتروشیمی کمک کند.

نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سازندگان و تجهیزات صنعت نفت (استصنا)، هلدینگ خلیج فارس و سایر دست اندرکاران این حوزه استراتژیک، در تاریخ 27 تا 29 بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می شود.

تعداد بازدید : ۱,۸۸۵