شاخص بورس روی مدار صعود

شاخص بورس روی مدار صعود
(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸) ۱۴:۱۹

شاخص کل بورس امروز یک هزار و ۷۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۴۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران روز جاری رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که بیش از ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۵۵ واحد افزایش به ۱۴۷ هزار و ۴۷۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۳۶ واحد رشد به ۹۸ هزار و ۳۵۳ واحد رسیدند و شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۹۱۹ واحد افزایش به رقم ۵۴۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۲۷ واحد افزایش و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۹۲۵ واحد افزایش داشت.

افزون براین در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۱۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۲ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۲۴۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۱۹ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۱۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 در مقابل نماد بانک ملت (وبملت) با ۲۴۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۱۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۸۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۶۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با  نفت و گاز پتروشیمی۱۶۰ واحد، ملس صنایع مس ایران (فملی) با ۱۳۳ و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، سایپا، ملی مس صنایع ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پارس خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۷۵۹ واحد ثابت ماند و در این بازار ۲ میلیارد و ۸۰۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) , پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

تعداد بازدید : ۸۸۱