جهش انقلابی صنعت پتروشیمی ایران مدیون خون شهداست

جهش انقلابی صنعت پتروشیمی ایران مدیون خون شهداست
(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۴۳

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی: خودکفایی در توسعه و افزایش تولید در صنعت پتروشیمی با وجود تحریم ها و فشارها، مرهون تلاش و ایستادگی ایثارگران در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای سازمان، ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر روح برفتوح امام راحل و شهدای انقلاب و شهیدان 41 ساله مجاهدت کشور درود فرستاد و گفت: همانطور که امام راحل تاکید فرمودند هدف اصلی ما از انقلاب، قطع وابستگی و استقلال در کشور بود که خوشبختانه هم اکنون، با گذشت چهار دهه شاهد پیشرفت و موفقیتهای بزرگی در میهن اسلامی ایران هستیم و صنعت پتروشیمی به عنوان نماد توسعه، بخشی از این موفقیت به شمار می رود.

سید امید شهیدی نیا، افزود: صنعت پتروشیمی در ابتدای انقلاب ظرفیتی حدود سه میلیون تن داشت و امروز با سرفرازی توسعه ای بالغ بر 66 میلیون تن حاصل شده است که امیدواریم تا سال 1400 و تکمیل جهش دوم صنعت پتروشیمی، این ظرفیت به 100 میلیون تن برسد.

وی خاطر نشان کرد: ما این موفقیت را در حالی بدست آورده ایم که تمام مسیر توسعه در طول این سال ها به هر شیوه ای، با محدودیت و مشکلات عدیده ای مواجه بوده، ولی با این حال توانسته ایم با گذر از این مشکلات به این موفقیت نایل شویم. این محدودیت ها نه تنها مانعی اساسی برای افزایش تولید برای کشور نگردیده بلکه در این شرایط موفق به کسب توانمندی های دیگری نیز شده ایم که البته توانمندی در طراحی و مهندسی، ساختمان و نصب، تولید قطعات و مواد، کاتالیست ها و توسعه صنایع پایین دست صنعت، بخشی از آنهاست و همه اینها در راستای دستیابی به شعار خودکفایی و استقلال کشور بوده است.

شهیدی نیا، تأکید کرد: یقیناً هر آنچه در طول این سالها با وجود تمام ناملایمات و سختی ها بدست آمده، را مرهون جهاد و ایثارگری و رشادت های شهدا و ایثارگران عزیز و خانواده های معزز آنها هستیم که با صبوری، متانت و بردباری تمام سختی ها را متحمل شدند و باعث شدند این موفقیتها در کشور حاصل شود.

در ادامه این مراسم، که به همت پایگاه مقاومت بسیج سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ترتیب داده شده بود، از خانواده های محترم و معزز شهدای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تجلیل شد.

تعداد بازدید : ۸۲۷