آرامش معاملاتی در بازار پلیمرهای بورس کالا

آرامش معاملاتی در بازار پلیمرهای بورس کالا
(شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۰۵

حجم داد و ستد پلیمرها هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت و از تعادل در معاملات این بازار حکایت کرد .

به گزارش خبرنگار نیپنا،  حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا هفته گذشته با 0.4 درصد رشد به رقمی نزدیک به 83 هزار و 400 تن رسید که از عدم تغییر حجم معاملات خبر می‌دهد. این در حالی است که متوسط حجم داد و ستد هفتگی در سال گذشته رقمی کمتر از 63 هزار تن بود که نشان می‌دهد هنوز این بازار در فاز رونق به سر می‌برد اگرچه انتظار فعالان بازار بیش از این ارقام معاملاتی بود. حجم عرضه پلیمرها در هفته گذشته اما رشد 1.7 درصدی را به نسبت هفته قبل از آن نشان می‌دهد که و به رقمی نزدیک به 83 هزار و 400 تن رسید که باز هم شرایط متعادلی را نشان می‌دهد.

متوسط حجم عرضه هفتگی پلیمرها در سال گذشته رقمی نزدیک به 71 هزار و 800 تن بود که نشان می‌دهد اوضاع عرضه حداقل در فاز آماری آن قابل قبول ارزیابی می‌شود اگرچه بازار به رشد عرضه گریدهای جذاب هم نیاز دارد. اما حجم تقاضا در بازار پلیمرهای بورس کالا با افت 1.77 درصدی روبه‌رو شد و به 101 هزار و 300 تن رسید اما شاهد برتری تقاضای کل بر عرضه کل هستیم که نشانه‌ای از تداوم رونق در این بازار است.

بر اساس این گزارش، در روزهای پایانی سال حجم تقاضا به صورت سنتی افزایش می‌یابد که این روند به رشد عرضه‌ها در بورس کالا نیاز دارد. از سوی دیگر ترس از کاهش قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی تاکنون به عنوان یک سرعت‌گیر معاملاتی در بازار آزاد و بورس کالا ایفای نقش کرده است.

در بازار محصولات شیمیایی در بورس کالا شاهد افت 3.6 درصدی حجم معاملات هستیم که نشان می‌دهد بازار با کاهش گام به گام حجم معاملات هفتگی روبه‌رو شده است تا جایی که حجم داد و ستد هفتگی در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از هفته منتهی به 17 آبان‌ماه تاکنون کاهش یافته است.

تعداد بازدید : ۷۵۱