برگزاری گردهمایی فعالان صنعت پتروشیمی برای رونق ساخت داخل

برگزاری گردهمایی فعالان صنعت پتروشیمی برای رونق ساخت داخل
(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۵۵

نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) هفته پایانی بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش نیپنا، نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی گردهمایی فعالان این صنعت برای حمایت و بهره گیری حداکثری از توان داخل به ویژه استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است همچنین این نمایشگاه زمینه ساز ورود به جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی و دستیابی به جایگاه های بالاتر در عرصه بین المللی را فراهم خواهد کرد.
بر اساس این گزارش اولین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با ‏محوریت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) و سایر دست اندرکاران این حوزه استراتژیک خواهد بود.
محورهای این رویداد، استفاده از توان داخل درزمینه‌ مشاوره، مهندسی، تولید محصولات و خدمات، خرید حداکثری محصولات ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به تقویت زنجیره تولید و پایین دستی صنعت پتروشیمی و راه‌اندازی نهضت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تعمیق ارتباط تنگاتنگ بین ارکان و مجتمع های پتروشیمی با ارائه دهندگان خدمات و تولیدکنندگان محصولات مرتبط است.
توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی، نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی، انتقال دانش فنی، مهندسی EPC ، تولید قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی نیز از جمله موضوعات مهم دیگر و قابل پیگیری در این رویداد خواهد بود.
افزون بر نمایشگاه، چندین نشست تخصصی برای ارائه نیازمندی های صنعت پتروشیمی با هدف زمینه سازی مذاکرات تجاری و دست یابی شرکت های داخلی به اطلاعات عمومی و تخصصی صنعت پتروشیمی کشور برگزار می شود تا امکان همکاری و تقویت تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در حوزه های فنی و مهندسی و دانش بنیان فراهم شود. این رویداد، فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران این حوزه قرار می‌دهد تا به معرفی ظرفیت‌‌های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به داخلی سازی نیازمندی های صنعت پتروشیمی کمک کند.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه همکاری بین هلدینگ خلیج فارس و معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد خواهدشد. جواد گلی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس ضمن اشاره به این تفاهم نامه در مورد جزییات آن گفت: این تفاهم نامه به حمایت از ساخت داخل و استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان کمک خواهد کرد. یکی از مفاد این تفاهم نامه برگزاری رویداد حمایت از ساخت داخل و گردهمایی شرکت های دانش بنیان با شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس دریک اقدام نمایشگاهی است.
وی ادامه داد: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در شکل گیری این همکاری به هلدینگ خلیج فارس کمک کرد تا، از این طریق جوانان و نیروهای مستعد فعال در داخل کشور، در حوزه استارت آپ ها و دانش بنیان ها شناخته شده و همچنین بتوانند وارد عرصه تولید و کار در صنعت پتروشیمی شوند. بر همین اساس هلدینگ خلیج فارس برای همکاری اعلام آمادگی کرده است و شرکت های دانش بنیان واستارت آپ های مرتبط و مورد تایید معاونت علمی و فناوری در نمایشگاه پتروشیمی کیش حضور خواهند داشت و از نزدیک با نیاز شرکت های هلدینگ خلیج فارس در زمینه تجهیزات ساخت داخل، تامین قطعات، تعمیرات، مهندسی، مشاوره و غیره آشنا شده و زمینه مذاکرات و عقد قراردادهای مختلف فراهم خواهد شد.
گفتنی است، تاکنون میزان مشارکت کنندگان در این رویداد بیش از 140 شرکت و در فضایی به مساحت 18 هزار متر است.
تعداد بازدید : ۱,۸۸۷