برزیل واردکننده کلرآلکالی می‌شود

برزیل واردکننده کلرآلکالی می‌شود
(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۳۲

شرکت پتروشیمی براسکم برزیل با تعطیلی دو بخش کوچک باقیمانده تولید کلرآلکالی در آوریل 2020، پس از تعطیلی واحدهای بزرگتر در ماه مه 2019، تبدیل به واردکنندکان کلرآلکالی می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، شرکت پتروشیمی براسکم برزیل روز جمعه (چهارم بهمن‌ماه) اعلام کرد: این شرکت به‌طور دائم فعالیت کوچکترین بخش دو واحد کلرآلکالی خود را متوقف می‌کند.

براسکم روز پنجشنبه (سوم بهمن‌ماه) طی یادداشتی به سهامداران خود اطلاع داد که این شرکت در ماه آوریل ان واحد کلرآلکالی را پس از 41 فعالیت تعطیل خواهد کرد، تاسیسات کاماکاری، باهیا، دارای ظرفیت تولید سالانه 709  میلیون تن کاستیک سودا و 64 میلیون تن کلرین بوده است.

براسکم اعلام کرد: این واحد وظیفه تولید مواد خام اولیه برای مشتریان و طرف‌های سوم را داشته است و شامل زنجیره تولید پلی‌ونیل این شرکت در ایالت آلاگوس برزیل نمی‌شود.

این شرکت عنوان کرد: بازارها تحت تاثیر تعطیلی این واحد کلرآلکالی قرار نمی‌گیرد، به مشتریان اصلی پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده و راه‌حل‌های جایگزین مانند واردات این مواد پیدا شده است ، براسکم همچنین اعلام کرد که در یادداشت این شرکت به سهامداران درباره پایین عمر مفید این واحد کلرآلکالی توضیح داده شده است.

به دنبال تعطیلی این واحد، تولید محصول کلرآلکالی به‌طور کل در برزیل متوقف می‌شود و باید این محصول را وارد کند.

شرکت براسکم در ماه مه سال گذشته میلادی، بخش بزرگتر دو واحد کلرآلکالی و تنها بخش تولید پایین دستی اتلین دی‌کلراید در ایالت آلاگوس برزیل را تعطیل کرده بود.

 

تعداد بازدید : ۹۴۳