لزوم استفاده از تجارب حوادث در صنعت پتروشیمی

لزوم استفاده از تجارب حوادث در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۳۴

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توجه به تجارب و درس آموخته ها در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

  به گزارش خبرنگار نیپنا ، داود عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی درنخستین نشست روسای HSE طرح های پتروشیمی با بیان اولویت های HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی اظهارکرد: توجه به تجارب و درس آموخته ها ی به دست آمده در سال های گذشته در پی حوادث مختلفی که برای پتروشیمی ها رخ داد باید مورد بررسی دقیق و واکاوی قرار بگیرد تا شاهد تکرار حوادث نباشیم.

 وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ ها و طرح های پتروشیمی با هدف ایجاد یک شبکه دانشی پویا وکارآمد باید تقویت شود.

عمادی افزود: تدوین برنامه های جامع آموزشی، در میان گذاشتن دستاوردها و تجربه های کسب شده میان شرکت ها و همچنین استفاده از دانش روز جهان و فناوری های نوین باید در تمام بخش ها مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد محیطی ایمن بهداشتی و سبز برای فعالیت کارکنان پتروشیمی ها باشیم.

وی با بیان این که طرح های پتروشیمی درعسلویه، ماهشهر و نیز سایر مناطق کشور باید ارتباط مستمری با هم داشته باشند گفت: در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند آینده نگری ، هدف گذاری، برنامه ریزی و اجرای کامل و جامعی در ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل هستیم و بدون تردید الگو سازی و ایجاد ساختارهای منسجم اثر بخش خواهد بود.

عمادی به اهداف و برنامه های HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای سال 99  که بر اساس برنامه ها و استراتژی های وزارت نفت تدوین شده است اشاره کرد و افزود: این برنامه ها را در اسفند ماه به طرح ها و مجتمع های پتروشیمی ابلاغ خواهیم کرد.

 بر اساس این گزارش، نخستین نشست روسای HSE طرح های پتروشیمی امروزبه میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور روسای HSE هلدینگ های پتروشیمی و طرح های توسعه صنعت پتروشیمی برگزار شد.

تعداد بازدید : ۱,۰۴۲