هدف گذاری برای تولیدی شدن بخشی از ظرفیت خالی پتروشیمی ها

هدف گذاری برای تولیدی شدن بخشی از ظرفیت خالی پتروشیمی ها
(شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۱۱

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری مجتمع های پتروشیمی در نظر دارد تا بخشی از ظرفیت خالی پتروشیمی ها را به چرخه تولید بازگرداند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، با تاکید بر روند مطلوب افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: در سال های گذشته و به دلایل مختلف ، بخشی از ظرفیت تولید مجتمع های تولیدی مورد بهره برداری قرار نگرفته است. بر این اساس و با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی، حدود 2 میلیون تن از این ظرفیت های خالی در سال آینده وارد مدار تولید می شود.

سید جلال میرهاشمی افزود: تحقق دومین و سومین جهش توسعه‌ای صنعت پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و در کنار افزایش ظرفیت تولید، رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید نیز از اولویت های این برنامه کلان به شمار می‌آید.

وی با بیان این که استفاده بهینه از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی می تواند زمینه ساز تحقق دومین جهش توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی باشد گفت: با شناسایی و اولویت بندی گلوگاه های تولید، می‌توان بدون صرف سرمایه‌های کلان ، از ظرفیت‎هایی که پیش‌تر برای ایجاد آنها سرمایه گذاری شده، استفاده حداکثری کرد.

میرهاشمی ادامه داد: همسو با شناسایی عوامل مهم و تاثیرگذار در روند تولید ،اقدامات لازم از سوی NPC با هماهنگی بیشتر با وزارت نفت، شرکت ملی نفت ، شرکت ملی گاز و همچنین مجتمع‌‌ها و هلدینگ‌های فعال در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی پتروشیمی،  تامین کامل نیاز داخل  کشور و نیز افزایش سهم در  بازارهای صادراتی نیز تحقق یابد.


تعداد بازدید : ۱,۸۲۷