مسئولیت اجتماعی؛ پل ارتباطی میان مردم و صنعت پتروشیمی

مسئولیت اجتماعی؛ پل ارتباطی میان مردم و صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۰۳

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: رویکرد شرکتهای اقتصادی و صنایع نسبت به مسئولیت اجتماعی باید تغییر کند تا ارتباطی از جنس تعلق خاطر بین مردم و این بنگاه های اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، روز گذشته (سه شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸) معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیر بنایی معاون اول رئیس جمهور در رأس هیئتی، با همراهی مسولینی از استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر، به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وارد شد.

سعید شیرکوند، در جمع مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی و اعضای هیات رئیسه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با ابلاغ تشکر دکتر جهانگیری از صنعت پتروشیمی در جریان حوادث اخیر در حفظ و صیانت از تولید و تداوم آن، گفت: به نظر می‌رسد که ما در فهم و طرح مشکلات و مسائل به یک درک مشترک رسیده ایم. آنچه باید کار شود روشهای برون رفت از مشکلات است.

وی، افزود: توجه به جامعه پیرامونی و لزوم آن از ضرورتهای تداوم و پایداری صنایع در هر جای دنیاست. رویکرد شرکتهای اقتصادی و صنایع نسبت به مسئولیت اجتماعی باید تغییر کند تا ارتباطی از جنس تعلق خاطر بین مردم و این بنگاههای اقتصادی ایجاد شود.

شیرکوند، خواستار عملیاتی کردن هر چه سریعتر رویکردهای جدید در نظر گرفته شده در زمینه مسئولیت های اجتماعی که در جلسه مطرح شد و از این حرکت به یک بیدار باش عملیاتی یاد کرد: این بیدار باش عملیاتی را باید اجرا کرد و اگر جایی هم محدودیتهایی در اجرا وجود دارد ما آمادگی داریم با صدور بخشنامه ها، مصوبات و تنظیم لوایح، چالشهای قانونی را مرتفع کنیم.

وی، پتروشیمی را در شرایط تحریم، راه نفس اقتصاد کشور دانست و گفت: ما برای رفع نیازهای کشور بسیار از پتروشیمی استفاده کرده ایم و کمکهای زیادی به ما در سطح ملی کرده است.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن معرفی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و زیرساختها و ظرفیتهای موجود آن، گزارشی از آخرین وضعیت شرکتهای مستقر ارائه کرد.

سید امید شهیدی نیا، در ادامه به مسائل و چالشهای شرکتهای منطقه در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این بازدید، در کنار پیگیری های مداوم و همیشگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بتواند به تدریح مسائل پیش روی تولید صنعت پتروشیمی را رفع نماید.

وی، خاطرنشان کرد: عمده نیروهای شاغل در صنعت بومی استان خوزستان می‌باشند و این نشان میدهد که اگر چه صنایع پتروشیمی یکی از صنایع با تکنولوژی بالاست و تشکیل آن با قواعد خاص خود و با استفاده از تمام ظرفیتهای تخصصی کشور شکل گرفته، اما به تدریج در درون خودش زایش داشته، نیرو تربیت کرده و این نیروها در حال حاضر در حال چرخاندن چرخهای این صنعت عظیم هستند.

شهیدی نیا، خاطر‌نشان کرد: انجام مسولیت اجتماعی از زمان تاسیس صنایع پتروشیمی یکی از اهداف این صنایع بوده و حتی بعد از خصوصی شدن شرکت های پتروشیمی نیز این مسئله به صورت جدی مطرح بوده است و در طی سالهای اخیر پیوسته بودجه های مناسبی برای این منظور در نظر گرفته شده است. تمرکز این کمکها بر زیرساختها، کمک به نهادهای مدنی، توسعه مراکز ورزشی، درمانی، امنیتی، فرهنگی-مذهبی، آموزشی، زیست محیطی و کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تصریح کرد: با توجه به عدم رضایت جامعه پیرامونی، تجدید نظر در نوع ارائه ی خدمات بصورت جدی در دستور کار شورای راهبردی قرار دارد، بطوریکه موجب رضایت بیشتر مردم منطقه خصوصا اقشار کم برخوردار شود و ان شاالله به تدریج اجرایی می‌شود که امید دارم محور آن اشتغال زایی از طریق ایجاد مشاغل خرد برای ساکنین بخشهای محروم باشد.

تعداد بازدید : ۹۴۷