جلسه مشترک شورای تامین استان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

جلسه مشترک شورای تامین استان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد
(شنبه ۷ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۴۵

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی میزبان اعضای شورای تامین استان، شهرستان بندر ماهشهر و مدیران عامل شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه بود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،  در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  به تشریح روند فعالیت های انجام شده توسط کمیته شرایط اضطراری منطقه در آبان ماه گذشته پرداخت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پس از ارائه گزارش به اعضای شورا و استاندار خوزستان بیان کرد: مسئولیت اجتماعی یکی از اهداف ما است و از محورهای اصلی فعالیت به شمار می‌رود و لذا همه شرکت‌ها در این زمینه همراه و دارای برنامه می باشند.

شهیدی نیا عنوان کرد: تمام بودجه‌های شورای راهبردی با برنامه‌های ارائه شده مسئولان شهری اختصاص پیدا می‌کند و اکثرا صرف پروژه‌های زیر ساختی شهرستان بندرماهشهر می‌شود؛ 80 درصد از اعتبارات شورای راهبردی صرف زیر ساخت‌های شهرستان شده و البته ما بر این موضوع نظارت داشته‌ایم اما لازم است با توجه به ضروریت ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه پیرامونی این نظارت افزایش یافته و منبعد تمرکز هزینه کردها بیشتر برای رفع محرومیت مناطق کم برخوردار و نیز ایجاد اشتغال در مشاغل خرد برای این قشر صورت گیرد.

در ادامه جلسه استاندار خوزستان گفت: پرداختن به مشکلات اشتغال جوانان بندر ماهشهر ضرورت دارد و شورای مشترک تأمین استان و شهرستان ماهشهر تشکیل گردیده و اقداماتی که باید در زمینه اشتغال جوانان منطقه انجام داد مورد بررسی قرار گرفته است .

استاندار خوزستان تصریح کرد: انجام اقدامات لازم برای بالا بردن ضریب پایداری امنیت منطقه مهم است در این زمینه به نوعی تاب‌آوری منطقه در برابر تهدید‌های احتمالی نیز بالا می‌رود.

وی در پایان گفت: برپایی این نشست با هدف هماهنگی، پایش و نظارت بر شرایط امنیتی و مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه تشکیل شد تا پیرامون مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه‌های پتروشیمی و اقداماتی که باید در مناطق مختلف ملحق به ماهشهر صورت بگیرد، تصمیم‌گیری شود.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه شورای جلسه مشترک شورای تامین استان خوزستان، شورای تامین شهرستان بندرماهشهر و مدیران عامل صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه مشترک امروز در راستای هماهنگی، پایش و نظارت بر شرایط امنیتی ومسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه است.

وی افزود: در این جلسه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و اقدامات صنایع پتروشیمی در زمینه اشتغال جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توصیه‌هایی که داده شد سعی بر حفظ توازن منطقه شهرستان بندرماهشهر می‌شود.

استاندار استان خوزستان بیان کرد: کمیته توسعه متوازن از شنبه آغاز به کار خواهد کرد و در زمینه‌های اشتغال بومیان، سرمایه‌گذاری و توسعه همه جانبه‌‌ شهرستان بندرماهشهر تصمیم‌گیری ‌می‌کند؛ از مدیران عامل صنایع پتروشیمی چند نماینده در این جلسه حضور دارند و یک یا دو عضو شورای تامین استان ناظر این کمیته هستند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مفید و موثری در شهرستان بندرماهشهر برای افزایش ضریب پایداری امنیتی منطقه و بالابردن توان و تاب‌آوری منطقه شهرستان بندرماهشهر در برابر مسائل مختلف باید انجام شود.

سید‌امید شهیدی‌نیا  نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی سال‌های گذشته تمرکز خوبی برای جذب نیروهای بومی در منطقه شده است.

وی افزود: عمده درخواست‌های جذب از سوی صنایع پتروشیمی منطقه با محوریت نیروهای بومی بوده ‌و آمارها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که 80 درصد از نیروها و کارکنان شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بومی استان بوده که از 80 درصد بیش از 30 درصد بومی شهرستان بندرماهشهر هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده ‌که شرکت‌های پتروشیمی در هر زمینه‌ای که می‌خواهند نیرو جذب کنند با هماهنگی اداره کار منطقه ویژه این امر صورت بگیرد و افرادی که در این اداره ثبت نام کرده‌اند به شرکت‌ها معرفی شده و از طریق آزمون و مصاحبه جذب شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی و پروژه های مختلفی که با هماهنگی مسئولین شهری تصویب و اجر شده است، افزود: گله‌ها و انتظاراتی از سوی مردم عزیز بندرماهشهر بابت کاستی‌های موجود وجود دارد که این امر نشان می‌دهد که ما باید وقت بیشتری برای شورای راهبردی بگذاریم و نظارت بیشتری در حوزه ایجاد زیر ساخت‌ها صورت گیرد؛ به مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار باید توجه بیشتری شده و همت اصلی ما باید در ایجاد اشتغال‌های خرد و حمایت از کارآفرینان منطقه باشد.

تعداد بازدید : ۲,۰۰۱