همکاری امارات و هند برای ساخت یک واحد اتیلن دی‌کلراید

همکاری امارات و هند برای ساخت یک واحد اتیلن دی‌کلراید
(شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۴۳

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) و ریلاینس اینداستریز لیمیتد (ریل) برای ارزیابی توسعه یک واحد اتیلن دی‌کلراید در شهر الرویس واقع در غرب ابوظبی توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری هیدروکربن اینجینیرینگ، توافقنامه همکاری برای ارزیابی و مطالعه روی پروژه ساخت واحد اتیلن دی‌کلراید در شهر الرویس ابوظبی در حضور سلطان احمد الجابر، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت ادنوک و موکش امبانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ریلاینس و توسط عبدالعزیز الحجری، مدیر بخش پایین دستی ادنوک و نیخیل مسوانی، مدیر اجرایی ریلاینس امضا شد.

براساس این توافقنامه، ادنوک و ریلاینس ظرفیت احداث یک واحد اتیلن دی‌کلراید در مجتمع پالایشی و پتروشیمی در الرویس واقع در ابوظبی را به منظور تقویت حضور این شرکت در صنعت پتروشیمی، ارزیابی می‌کنند.

ادنوک اتیلن مورد نیاز برای این همکاری مشترک (واحد اتیلن دی‌کلراید) و دسترسی به زیرساخت‌های منطبق با استانداردهای جهانی در الرویس را فراهم می‌کند، ریلاینس نیز دانش عملیاتی و تخصصی برای ساخت این واحد و در عین حال شرایط را برای ورود به بازار‌های ونیل در هند که نقشی کلیدی و برجسته در آن دارد، فراهم خواهد کرد.

اتیلن دی‌کلراید، واحدی اساسی برای ساخت محصولات پی‌وی‌سی، یک محصول پلیمری با رشد فزاینده جهانی، است. پی‌وی‌سی نقشی کلیدی در صنایع ساختمان‌سازی و کشاورزی دارد و پیش‌بینی‌ها از افزایش تقاضا برای این محصول در بازار ونیل هند حکایت دارد.

تعداد بازدید : ۱,۰۰۴