صعود شاخص بورس به کانال ۳۰۴ هزار واحدی

صعود شاخص بورس به کانال ۳۰۴ هزار واحدی
(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۰۴

شاخص بورس تهران با رشدی یک هزار و 961 واحدی به رقم ۳۰۴ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران روزجاری رشد چشمگیر شاخص را رقم زد به طوری که در جریان معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۹۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
شاخص کل (هم وزن) در معاملات امروز یک هزار و ۵۷۹ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) یک هزار و ۵۵ واحد، شاخص آزاد شناور سه هزار و ۴۳۱ واحد، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۴۱ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۲۸۲ واحد رشد کرد.
نمادهای بانک صادرات (وبصادر)، بانک تجارت (وتجارت)، ایران خودرو (خودرو)، کشتیرانی (حکشتی) و فولاد سپید فراب کویر (کویر) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای پالایش نفت بندرعباس(شبندر) و پالایش نفت تبریز (شبریز) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بر اساس این گزارش ، گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۵ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۲۱ واحد ثابت ماند و در این بازار ۶۵۳ میلیون و ۳۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نمادهای ذوب آهن (ذوب) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت و پترشیمی مارون (مارون) و پتروشیمی شیراز (شراز) بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۲