تحقق تامین مالی طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی

تحقق تامین مالی طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۹:۴۰

مدیر سرمایه گذاری و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مشکلی برای تأمین مالی 27 طرح برنامه ریزی شده در جهش دوم صنعت پتروشیمی وجود ندارد و 26 طرح دیگر که مربوط به جهش سوم صنعت پتروشیمی است به حدود 15 میلیارد دلار تأمین مالی نیاز دارند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ،حسین علیمراد امروز (سه شنبه، 21 آبان ماه) در سی و یکمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به این که مشکلی برای تأمین مالی 27 طرح برنامه ریزی شده در جهش دوم صنعت پتروشیمی وجود ندارند، اظهار کرد: 26 طرح دیگر که مربوط به جهش سوم صنعت پتروشیمی است به حدود 15 میلیارد دلار تأمین مالی نیاز دارند.
وی افزود: تأمین مالی خارجی، اوراق بدهی، صندوق پروژه، آورده سهامداران و صندوق توسعه ملی از روش های تأمین مالی طرح های پتروشیمی هستند.
مدیر سرمایه گذاری و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه پیش بینی شده است که 6 میلیارد دلار از سرمایه مورد نیاز طرح های پتروشیمی از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شود، ادامه داد: با فرض اینکه مانند سال گذشته 12 میلیارددلار صادرات محصولات انجام شود و اخذ مجوز استفاده از 10 درصد آن در صندوق سرمایه گذاری، نهایت طی 4 سال به 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری می رسیم.
به گفته علیمراد، استفاده بهینه از منابع حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، همسو کردن این منابع برای تأمین مالی طرح ها، تداوم توسعه صنعت پتروشیمی، توزیع صحیح منابع مالی صنعت پتروشیمی در طرح های دارای اولویت، عدم محدودیت بکارگیری منابع مالی در یک طرح خاص، عدم ایجاد هلدینگ پتروشیمی به موازات هلدینگ های موجود، تخصیص بهینه منابع توسط سیستم مدیریت حرفه ای مالی و فنی و سهولت در نقل و انتقال یونیت های سرمایه گذاری و استفاده از معافیت های مالیاتی نقل و انتقال از اهداف صندوق سرمایه گذاری است.

تعداد بازدید : ۷۲۵