راه اندازی واحد جدید تولید اسید ترفتالیک خالص در چین

راه اندازی واحد جدید تولید اسید ترفتالیک خالص در چین
(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۱۸

شرکت دوشان انرژی چین بخشی از واحد جدید 2 میلیون و 200 هزار تنی تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) خود را راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت دوشان انرژی (Dushan Energy) چین، یکی از زیرمجموعه های گروه شینفنگمینگ (Xinfengming Group)، به تازگی از راه اندازی بخشی از واحد جدید 2 میلیون و 200 هزار تنی تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) خود در استان چجیانگ این کشور خبر داد.
واحد یادشده از دو ترین (Trains) هر یک با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن تشکیل شده است و ماده خام پارازایلین مصرفی صبح امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه به یکی از دو ترین منتقل شد.
یکی از منابع آگاه می گوید: در حال حاضر شعله پیوسته ای برقرار است که عملیات جاری در واحد اکسیداسیون (oxidation unit) را نشان می دهد.
این منابع همچنین یادآور شدند: انتظار می رود در صورت ادامه یافتن موفقیت آمیز عملیات، این شرکت بتواند تا پنجشنبه مقداری اسید ترفتالیک خالص به تولید برساند.
بنا بر اعلام وبسایت رسمی شرکت دوشان انرژی، تاسیسات 2 میلیون و 200 هزار تنی جدید نخستین فاز پروژه سرمایه گذاری هفت میلیارد یوآنی (معادل یک میلیارد دلاری) این شرکت به شمار می رود که شامل یک خط تولید اسید ترفتالیک خالص دیگر با ظرفیتی مشابه است و به عنوان فاز دوم به بهره برداری می رسد.
منابع آگاه اعلام کردند: پیش بینی می شود فاز دوم تاسیسات دو میلیون و 200 هزار تنی اسید ترفتالیک خالص حاضر در سه ماهه سوم سال 2020 میلادی به بهره برداری برسد.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۸