طرح پتروشیمی هگمتانه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد

طرح پتروشیمی هگمتانه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد
(سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۲۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح پتروشیمی هگمتانه در بهار سال99 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه (23 مهرماه) پس از بازدید از طرح پتروشیمی هگمتانه در جلسه ای باحضور استاندار همدان ،تعدادی از مقام های استانی و مدیران این طرح ضمن تشکر از حمایت ها وتلاش های استاندار همدان به عنوان نماینده عالی دولت در استان اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که تولید کنندهPVC گرید پزشکی مورد استفاده در صنایع پزشکی ودارویی است هرچه زودتر به جمع مجتمع های پتروشیمی کشور بپیوندد.
وی افزود: امروز در جریان بازدید از این طرح پتروشیمی شاهد بودیم که عملیات تکمیل این پروژه با انرژی تازه و روحیه بالا در حال انجام است و مدیران این طرح با تلاش وشتاب مناسبی مراحل پایانی پروژه را سپری می کنند.
محمدی گفت:شرکت ملی صنایع پتروشیمی مساعدت وهمکاری لازم را در مسیر تکمیل و تولیدی شدن طرح پتروشیمی هگمتانه انجام داده است .
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه گرید تولیدی پتروشیمی هگمتانه دارای اهمیت ویژه ای برای کشور است گفت: خوشبختانه با حمایت های وزارت نفت وNPC منابع مالی این طرح تامین شده و همکاران با برنامه ریزی دقیق و مناسب باید تلاش کنند این طرح درزمان تعیین شده به بهره برداری برسد.
محمدی خطاب به مدیران پتروشیمی هگمتانه گفت: ضوابط ودستورالعمل های HSE را در مراحل ساخت ،تکمیل و راه اندازی جدی گرفته و مورد توجه قرار دهید.
بر اساس این گزارش، سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در این جلسه با تقدیر وتشکر از حمایت های وزارت نفت وشرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل طرح پتروشیمی هگمتانه گفت:مشکل تامین آب مورد نیاز این طرح با همکاری وزارت نیرو رفع شده و مراحل نهایی خود را طی می کند وامیدواریم که بازدید مهندس محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طرح پتروشیمی هگمتانه نوید بخش تولیدی شدن این طرح در سال آینده باشد.
به گزارش نیپنا در این جلسه برخی از چالش ها ومشکلات موجود طرح پتروشیمی ابن سینا نیز مورد بررسی قرار گرفت وراهکارهای لازم توسط مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی واستاندار همدان ارائه شد.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۸