شاخص روی مدار صعود

شاخص روی مدار صعود
(یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۲۶

شاخص کل بورس امروز چهار هزار و ۱۳۰ واحد رشد کرد و در پایان معاملات نماگر بازار سرمایه به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا رشد شاخص بورس تهران امروز نیز تداوم یافت و  بیش از سه میلیارد و ۴۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۵۸ واحد کاهش به ۹۲ هزار و ۶۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۰۶ واحد افت به ۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۲ هزار و ۹۰۵ واحد افزایش به رقم ۳۷۴ هزار و ۴۵۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۹۸۸ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۴۶۲ واحد افزایش داشتند.

افزون بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۱۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۸۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۳۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۱۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 ایران خودرو (وخودرو) با ۸۶ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۸۳ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۶ واحد و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی)  با ۴۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک پارسیان و بانک پاسارگاد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۵۳ میلیون و ۴۷۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به هفت واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

تعداد بازدید : ۱,۸۳۱