امضای تفاهمنامه میان NPC و ایدرو با هدف داخلی سازی مواد اولیه صنایع کشور

امضای تفاهمنامه میان NPC و ایدرو با هدف داخلی سازی مواد اولیه صنایع کشور
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۳

تفاهمنامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بعدازظهر امروز (چهارشنبه، سوم مهرماه) در حاشیه روز پایانی سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست امضا شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،تفاهمنامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف افزایش همکاری ها در سال رونق تولید برگزار شد، این تفاهمنامه با هدف داخلی سازی مواد اولیه مورد مصرف صنایع کشور به امضای بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و باقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) رسید.

در این مراسم، بهزاد محمدی با اشاره به اینکه برقراری کانال ارتباطی بین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در بالادست و مصرف کنندگان این محصولات در پایین دست از اهداف ما در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست بود، اظهار کرد: صنایع بالادست و پایین دست پتروشیمی باید با یکدیگر ارتباط تگاتنگی داشته باشند و از نیازهای هم مطلع باشند.

وی با بیان اینکه حدود 15 هزار بنگاه در صنایع پایین دست فعال هستند، ادامه داد: این مجموعه بنگاه ها نزدیک 5 میلیون تن در سال خوراک از پتروشیمی ها دریافت می کنند و این میزان خوراک منجر به اشتغال جذاب 880 هزار نفری شده است و این نشان می دهد که صنعت پتروشیمی در تولید و مصرف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه استراتژی تولید در بالادست را باید براساس نیاز مصرف پایین دست برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: این برنامه ریزی سبب توسعه متوازن، متنوع و پایدار می شود.

به گفته محمدی، اطلاع از آنچه در پایین دست پتروشیمی اتفاق می افتد، راهکاری برای استراتژی و برنامه های تولید و افق توسعه در صنعت پتروشیمی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف از این تفاهمنامه را تقویت صنایع پایین دست و صنایع عظیمی مانند خودروسازی عنوان و اظهار کرد: باید از نیازهای صنایع پایین دست اطلاع پیدا کنیم و گریدهایی از پلیمر را که مورد نیاز این صنعت است را شناسایی و متناسب با آن سیستم پژوهش و فناوری پتروشیمی را فعال کنیم.

باقر عالی در این مراسم با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در دو ماه گذشته که نیازمحور بود، گفت: شرکت ها و فعالانی که در صنایع مختلف نیازمند کالا یا تجهیزاتی بودند در این نمایشگاه حضور داشتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتانسیل بسیار عظیمی در تکمیل زنجیره ارزش کشور دارد، افزود: این صنعت نقش بسزایی را به عنوان برطرف کننده نیاز سایر صنایع ایفا می کند.

مدیرعامل سازمان ایدرو تاگید کرد: این تفاهمنامه به منظور کمک شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تعمیق نهضت ساخت داخل در سال رونق تولید برای استفاده از ظرفیت های این صنعت امضا می شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۳۴۸