به کارگیری فناوری نوین تولید پروپیلن در چین

به کارگیری فناوری نوین تولید پروپیلن در چین
(شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۳۹

شرکت هانیول از به کارگیری فناوری جدید خود برای تولید سالانه 450 هزار تن پروپیلن گرید پلیمر در چین خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن پراسسینگ ، شرکت هانیول از به کارگیری فناوری سی 3 الفلکس (C3 Oleflex™) خود برای تولید سالانه 450 هزار تن پروپیلن گرید پلیمر (polymer-grade propylene) در یک مجموعه پتروشیمی جدید، متعلق به شرکت پتروشیمی چجیانگ ستلایت پتروکمیکال (Zhejiang Satellite Petrochemical) در چین خبر داد.

مجتمع یادشده دومین واحد برخوردار از فناوری سی 3 الفلکس است که در مالکیت شرکت ستلایت قرار دارد. شرکت هانیول که از پیشگامان ارائه فناوری های صنعت نفت و گاز به شمار می رود، نخستین واحد الفلکس شرکت ستلایت را در سال 2014 میلادی تحویل داد.

تکنولوژی الفلکس به تامین تقاضای فزاینده بازار چین برای پروپیلن، به عنوان یکی از اجزای اصلی تولید پلاستیک ها، کمک شایانی می کند. فناوری یادشده از سال 2011 میلادی در سطح جهانی برای بیشتر پروژه های هیدروژن زدایی (dehydrogenation) شامل پروپان (propane)، ایزوبوتان (isobutene) و خوراک مخلوط پروپان و ایزوبوتان برگزیده شده است.

شرکت هانیول علاوه بر واگذاری لایسنس این فناوری، طراحی مهندسی پایه و ارائه خدمات جانبی، تجهیزات، کاتالیست و جاذب های سطحی مورد نیاز مجتمع جدید را نیز تامین کرد.

براین گلوور، معاون رئیس و مدیر کل شاخه فناوری های پالایش و پتروشیمی شرکت هانیول، می گوید: شرکت چجیانگ ستلایت مجتمع الفلکس جدید را بر اساس شیوه عملیات واحد نخست خود که نزدیک به پنج سال عملیاتی بوده است، انتخاب کرد. واحد دوم شروع به کار کرد و سریعا به ظرفیت طراحی شده برای آن دست یافت. بنابر این دو واحد در حال حاضر مجموعا قادر به تولید 900 هزار متریک تن پروپیلن در سال هستند.

تعداد بازدید : ۱,۰۷۰