معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی:

شایعات درباره واگذاری سازمان بهداشت و درمان نفت کذب است

شایعات درباره واگذاری سازمان بهداشت و درمان نفت کذب است
(یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۰۰

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شایعه‌ها درباره واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را کذب دانست و گفت: هدف از اجرای طرح ارتقای نظام سلامت کارکنان صنعت نفت، چابک‌سازی سازمان بهداشت و درمان و افزایش رضایت کارکنان و خانواده‌هاست.

فرزین مینو ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از کارکنان صنعت نفت، کارکنان و مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌خواهیم به شایعه‌های بی‌اساسی که در این باره مطرح می‌شود، توجهی نداشته باشند.

وی افزود: از اجرای طرح ارتقای نظام سلامت، اهدافی نظیر افزایش رضایت کارکنان صنعت نفت و خانواده آنها، افزایش سطح دسترسی آنان به مراکز درمانی، شفاف‌سازی و ارتقای کیفیت خدمات سازمان بهداشت و درمان را انتظار داریم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت تصریح کرد: مالکیت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با شرکت ملی نفت ایران است و قرار نیست هیچ‌گونه واگذاری انجام شود، بنابراین حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی در این باره هیچ‌گونه توجیهی ندارد و در صورت تکرار چنین فعالیت‌هایی که تنها سبب ایجاد جو ناامنی و ناامیدی در سازمان می‌شود، افراد باید تبعات آن را بپذیرند.

مینو یادآور شد: خانواده صنعت نفت که زیر پوشش خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هستند، همچنین کارکنان و مدیران خدوم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، نباید در این زمینه نگران باشند، زیرا کمترین اخلالی در ارائه خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به کارکنان و خانواده‌ آنان، ایجاد نمی‌شود، بلکه با اجرای طرح یادشده، افراد افزون بر مراکز درمانی صنعت نفت به دیگر مراکز درمانی نیز دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: به‌طور حتم افزایش دسترسی خانواده صنعت نفت به مراکز درمانی، رضایت کارکنان و خانواده‌ آنان را به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اظهار کرد: الگوی ما در اجرای این طرح، شرکت نفت فلات قاره ایران است که امروز یکی از موفق‌ترین نظام‌های بهداشت و درمان در سطح صنعت نفت را شکل داده و رضایت حداکثری از کارکرد این طرح در آن شرکت ایجاد شده است.

مینو در پایان یادآور شد: پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان، افزایش کیفیت و شفافیت در عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مدیریت بهینه هزینه‌های درمان و اثربخشی بیش از پیش خدمات این سازمان، از نتایجی است که طرح یادشده به دنبال آن خواهد بود.

خصوصی‌سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صحت ندارد
رئیس هئیت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اولویت این سازمان را خدمات‌رسانی به مناطق عملیاتی عنوان کرد و گفت: واگذاری یا خصوصی‌سازی بیمارستان و سازمان صحت ندارد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مرضیه شاهدایی در نخستین نشست امسال مدیران و رؤسای این سازمان به سیاست‌های کلان دولت و وزارتخانه اشاره و بر همگرایی داخلی تاکید کرد.

وی افزود: در دولت بر مبحث چابک‌سازی و نبود توسعه بسیار تاکید شده و دولت به‌دنبال خرید خدمت از بخش خصوصی است.

رئیس هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: تاکید وزیر خدمت‌رسانی در حوزه سلامت و بهداشت به کارکنان و بازنشستگان است و ما به‌دنبال ارائه خدمات با کیفیت هستیم.

شاهدایی اظهار کرد: مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست، نمی‌توان سلامت را خرید. اساس بیمه‌گری بر درمان استوار است، در صورتی که رسالت اصلی ما سلامت‌محور است.

به گفته وی، اولویت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، خدمت‌رسانی در مناطق عملیاتی است و نظر بر واگذاری یا خصوصی‌سازی بیمارستان و سازمان صحت ندارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تاکید هئیت مدیره شفاف‌سازی حوزه مالی است که خوشبختانه با شکل گیری زمینه‌های مناسب فناوری اطلاعات (IT) شرایط برای انجام این مهم فراهم شده است.

ارائه راهکارهای عملیاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در ادامه حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، ضمن اشاره به برگزاری این نشست به صورت دوره‌ای در طول یک سال گفت: برگزاری این‌گونه نشست‌ها به‌منظور افزایش بهره‌وری و نیز استفاده از همفکری و خرد جمعی برای تبیین راهکار مناسب در حوزه‌های مختلف مدیریتی، ضروری است.

وی بر نظارت و کنترل دقیق فرآیندهای درمان غیرمستقیم، اصلاح فرآیند بررسی اسناد پزشکی و رعایت دقیق پروتکل‌های درمان غیرمستقیم تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌ها ادامه داد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سال‌های گذشته و مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد است و باید به ارائه راهکارهای عملیاتی برای صرفه‌جویی حرکت کنیم.

سمیع تصریح کرد: درباره خدمات پیشگیرانه، معاینات طب صنعتی شاغلان، شناسایی شیوع بیماری‌های غیر واگیردار و پیگیری و درمان اقدام‌های مناسبی انجام شده است.

وی گفت: تاکید ما بر این است که در هیئت مدیره شرکت‌های نفتی حضور یابیم و اطلاعات معاینات دوره‌ای را در اختیار مدیران قرار دهیم تا وضع سلامتی افراد در شرکت‌ها کنترل شود و شاهد بهبود شاخص‌های سلامت افراد در معاینات دوره‌ای سال‌های بعد باشیم.

این مقام مسئول به ارائه بسته‌های خدمتی به خانواده‌های شاغلان صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: در حوزه پزشکی خانواده اقدام‌های موفقیت‌آمیزی انجام شده و نیز در حوزه دندان‌پزشکی با فراخوان‌های متعدد در ارائه خدمات پیشگیرانه موفق عمل کرده‌ایم.

تعداد بازدید : ۱,۴۲۳