ضرورت دستیابی به بازارهای جدید صادراتی در صنعت پتروشیمی

ضرورت دستیابی به بازارهای جدید صادراتی در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم هرچه بیشتر در حوزه پتروشیمی بازارسازی کنیم، زیرا محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برند محسوب می‌شود.

 غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا،  با بیان این که پتروشیمی، صنعتی توسعه‌ای محسوب می‌شود، اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران  با توجه به کارکردهای  خود و  تامین نیازهای صنایع مختلف می‌‍‌‌تواند با یک برنامه‌ریزی جامع و دقیق  زمینه را برای پیشرفت دیگر صنایع، خدمات و دیگر بخش‌های اقتصادی کشور مهیا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بدون شک محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده فراوانی است، گفت: در شرایط کنونی تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی به ویژه صنایع پایین دستی از اهمیت بالایی برخورداراست.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بتوانیم هرچه بیشتر در حوزه پتروشیمی بازارسازی کنیم، معتقدم محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای مختلف چه منطقه‌ای و چه فرامنطقه‌ای برند محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی هم حجم تولید بالایی داشته و هم از تنوع بالایی برخوردار است که این خود مقوله‌ای مهم و مناسب برای عرصه در بازارهای بین‌المللی و جهانی است.

شرفی با بیان این که محصولات پتروشیمی ایران قابل رقابت با دیگر محصولات جهانی در این حوزه است، گفت: صنعت پتروشیمی، صنعتی پیشرو و پویا محسوب می‌شود و نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد ایران دارد پس نیازمند حمایت دولت و مجلس در مسیر پیشرفت و توسعه خود است تا بتواند برنامه های توسعه ای خود را محقق کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنایع پتروشیمی می‌تواند خدمات و دیگر بخش‌های اقتصادی را درگیر کند. زیرساخت‌ها و خوراک لازم برای گسترش پتروشیمی در کشور موجود است، از این رو می‌‍‌‌توان با یک برنامه‌ریزی در بخش توسعه‌ای پیش رفت و صنایع و خدمات و دیگر بخش‌های اقتصادی را درگیر کرد.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۹