نقش آفرینی پتروشیمی ها برای حفظ محیط زیست در راستای مسئولیت های اجتماعی

نقش آفرینی پتروشیمی ها برای حفظ محیط زیست در راستای مسئولیت های اجتماعی
(سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۱۹

شرکت های پتروشیمی صیانت از محیط زیست را درراستای عمل به مسئولیت های اجتماعی مورد توجه ویژه ای قرار می دهند.

داود عمادی مدیرHSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: حفظ محیط زیست در صنعت پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و. خوشبختانه مجتمع ها و طرح های پتروشیمی درسال های اخیراقدام های قابل توجهی را در این زمینه انجام داده اند.
وی افزود: حرکت پتروشیمی به سوی صنعت سبز و کم کربن به عنوان یک راهبرد در تمام فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اجرای پروژه‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط شرکت های پتروشیمی درحال انجام است. پتروشیمی‌های کرمانشاه، رازی، مارون، شیراز در این زمینه دستاوردهای مطلوبی را رقم زده‌اند. همچنین طرح پتروشیمی همت با هدف جمع آوری گازهای گلخانه‌ای منتشره از صنایع مستقر در منطقه عسلویه و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده تعریف شده و در مرحله اجراست.
عمادی به مدیریت پسماند اشاره کرد وگفت: سیستم مدیریت پسماند در همه شرکت‌ها مستقر شده است. هدف از استقرار این سیستم حرکت به سمت کاهش تولید پسماند، افزایش بازیافت و مدیریت اصولی پسماندهاست. در این راستا ضمن تشویق و بهره‌گیری از توان صنایع بازیافتی کشور، با استفاده از ظرفیت 300 هزار تنی لند فیل صنعتی احداث شده توسط پتروشیمی بندر امام که اولین محل دفن اصولی پسماند صنعتی کشور محسوب می‌شود و همچنین زباله سوزهای مجهز صنعتی، تلاش می‌شود مدیریت پسماندهای تولید شده در این صنعت به نحو احسن و با کمترین اثر سوء بر محیط زیست انجام شود.
وی ادامه داد: در توسعه صنعت پتروشیمی جنبه‌های محیط زیستی در کنار مسائل فنی و اقتصادی مد نظر قرار می‌گیرد. در سال گذشته به منظور اطمینان یافتن از اجرای مناسب و صحیح طرح‌های در دست ساخت پتروشیمی جنبه ها و اثرات زیست محیطی20 طرح مورد ارزیابی دقیق و کارشناسی قرار گرفت .
مدیرHSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در زمینه حمایت از گونه‌های جانوری حمایت مجتمع های پتروشیمی رضایت‌بخش بوده است گفت: پتروشیمی آریاساسول حمایت از آهوی جبیر و پتروشیمی زاگرس از آهوی شنی حمایت می کنند و پتروشیمی مبین حامی لاک پشت های پوزه عقابی است که جزو گونه‌های در حال انقراض در سواحل نایبند هستند، همچنین پتروشیمی های کاویان و جم در زمینه حفظ محیط زیست دریایی و نیز پاکسازی سواحل نایبند اقدام های قابل توجهی را انجام داده اند.
عمادی افزود: حفظ کلونی طوطی ماهی های ساکن در اسکله ها نیز از سوی شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی در حال انجام است.
وی با بیان این که پتروشیمی نوری حمایت از دلفین های گوژ پشت خلیج فارس را در راستای حفظ محیط زیست و اجرای مسئولیت های اجتماعی انجام می دهد گفت: کاشت و نگهداشت 8 میلیون اصله نهال درخت حرا به مساحت تقریبی 500 هکتار در خورهای منطقه از سوی پتروشیمی بندر امام انجام شده است.
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: افزون بر عسلویه و ماهشهر در سایر مناطق کشور نیز پتروشیمی ها پیشتاز رعایت اصول زیست محیطی هستند و توسعه فضای سبز، ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز مدارس و توسعه فضای سبز از مهمترین فعالیت‌های پتروشیمی ها در مسیر تحقق مسئولیت های اجتماعی است.

تعداد بازدید : ۱,۷۹۰