راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در چین

راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در چین
(یکشنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۵۸

گروه هنگلی چین به تازگی یک مجتمع جدید هیدروژن زدایی در دالیان چین را با بهره گیری از فناوری های کاتالیست شرکت کلارینت و فرآیند شرکت مک درموت راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، گروه هنگلی چین به تازگی مجتمع جدید هیدروژن زدایی با خوراک مخلوط (mixed-feed dehydrogenation plant) خود در دالیان چین را با بهره گیری از فناوری های کاتالیست Catofin شرکت کلارینت (Clariant) و فرآیند Lummus شرکت مک درموت (McDermott) راه اندازی کرد.

بر اساس اعلام شرکت کلارینت در تاریخ 15 اوت، مجتمع جدید، هیدروزن زدایی پروپان (PDH) را با هیدروژن زدایی ایزوبوتان (BDH) ترکیب می کند و قادر به تولید بیش از یک میلیون تن انواع الفین در سال خواهد بود. بدین ترتیب تاسیسات جدید به بزرگترین مجتمع برخوردار از فناوری کاتالیست Catofin در جهان تبدیل می شود.

کاتالیست Catofin یک فناوری هیدروژن زدایی پارافین سبک است که شرایط عملیات ترمودینامیکی بهینه خلاء و دمای پایین تر را برای راکتورها فراهم می کند تا بازدهی بالا محقق شود. فرآیند به کار گرفته شده در این تاسیسات با استفاده از کاتالیست یادشده و مواد اکسید فلز تولیدکنده گرما (metal-oxide heat generating material)، نرخ تبدیل (conversion rate) بالایی را ارائه می کند.

گروه هنگلی که در سال 1994 میلادی بنیان گذاشته شد، یکی از پیشگامان عرضه تولیدات پتروشیمی چین به شمار می رود.

مجتمع هیدروژن زدایی جدید این گروه در دالیان چین برای فرآوری سالانه 500 هزار تن پروپان و 800 هزار تن ایزوبوتان برای تولید پروپیلن (propylene) و ایزو بوتیلن (iso-butylene) طراحی شده است.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۲