عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی

ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی
(شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۱۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی محور صادرات غیرنفتی کشور است گفت :حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی به دلیل ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر و حضور پررنگ بخش خصوصی یک ضرورت است که بایدمورد توجه قرار گیرد.

سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر نگار نیپنا  با بیان اینکه باید به توسعه صنعت پتروشیمی بها داده شود، گفت: اگر به توسعه صنایع پتروشیمی با برنامه‌ریزی مشخص در کشور اهمیت مناسب داده شود، بسیاری از چالش‌های اقتصادی برطرف می‌شود، این صنعت می‌تواند نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

وی افزود: پتروشیمی ارزش آفرین‌ترین بخش صنایع نفت و گاز به شمار می‌رود، از این رو با توجه به دسترسی به خوراک و مزیت‌های بی‌شمار این صنعت، ‌توسعه آن در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به طور مستقیم و غیرمستقیم مشاغل بسیاری را ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از کانال‌هایی که می‌تواند درآمد کشور را تقویت کند صنعت پتروشیمی است. افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و درآمدزایی ارزی برای کشور این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در واقع بهترین راه و مناسب‌ترین گزینه‌ای که دارای ارزش افزوده بالایی است، صنعت پتروشیمی است و به همین دلیل باید اقدام‌های جدی‌تری درخصوص پیشرفت و سرعت دهی به روند فعالیت طرح ها صورت گیرد.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۲