راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن در ایالات متحده

راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن در ایالات متحده
(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۳۱

شرکت اکسان موبیل از راه اندازی یک مجتمع 650 هزار تنی تولید پلی اتیلن در مجموعه پالایشی و صنایع شیمیایی این شرکت در تگزاس خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت اکسان موبیل به تازگی از راه اندازی یک مجتمع 650 هزار تنی تولید پلی اتیلن (PE) در مجموعه پالایشی و صنایع شیمیایی این شرکت در بی مانت (Beaumont) تگزاس خبر داد. مجتمع یادشده تازه ترین تاسیسات در میان 13 میلیون تن ظرفیت سالانه جدید تولید پلی اتیلن در نظر گرفته شده برای ایالات متحده است.
این تاسیسات یا در دست ساخت قرار دارند و یا مطابق برنامه قرار است تا سال 2028 میلادی به بهره برداری برسند.
راه اندازی مجتمع جدید، ظرفیت تولید پلی اتیلن تاسیسات بی مانت را تا سقف یک میلیون و 700 هزار تن در سال افزایش می دهد. پلاتس حدود دو هفته پیش راه اندازی مجتمع پلی اتیلن یادشده را بر اساس تاییدیه منابع بازار و بیانیه اکسان موبیل مبنی بر وقوع تعدادی آتش سوزی در نتیجه عملیات راه اندازی اعلام کرد.
خط تولید پلی اتیلن سبک یادشده در میان 13 مجتمع پلی اتیلن جدید قرار دارد که انتظار می رود بین سال های 2017 و 2019 میلادی در مدار تولید قرار گیرد. در این میان هشت مجتمع در حال حاضر عملیاتی شده اند و واحد جدید اکسان موبیل یکی از پنج واحد باقی مانده بود که قرار بود تا پایان سال جاری میلادی به بهره برداری برسند.
در حال حاضر مجتمع 420 هزار تنی ساسول در لیک چارلز لوئیزیانا، مجتمع 550 هزار تنی لیوندل باسل در لا پورته تگزاس و دو مجتمع 400 هزار تنی فورموسا پلاستیکس (Formosa Plastics) در مجموعه پوینت کامفورت تگزاس در انتظار راه اندازی قرار دارند.


تعداد بازدید : ۱,۰۶۹