مشارکت کره جنوبی در صنعت پتروشیمی عربستان

مشارکت کره جنوبی در صنعت پتروشیمی عربستان
(دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۰

کره جنوبی و عربستان سعودی درنظر دارند یک مجموعه پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار را در عربستان راه اندازی کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت های اس کی گس (SK Gas) کره جنوبی و ادونسد پتروکمیکال (Advanced Petrochemical) عربستان سعودی برنامه دارند یک مجموعه پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار شامل یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) و پلی پروپیلن (PP) را در منطقه الجبیل عربستان راه اندازی کنند.

شرکت ادونسد پتروکمیکال در بیانیه بازار بورس خود اعلام کرد: پروژه جدید که قرار است در شهر صنعتی جبیل به بهره برداری برسد، قادر به تولید ۷۵۰ هزار تن از هر یک از محصولات پروپیلن و پلی پروپیلن خواهد بود.

در حال حاضر یک تفاهمنامه همکاری (MoU) میان شرکت های ادونسد گلوبال اینوستمنت (AGIC) و اس کی گس، برای همکاری در این پروژه‌ به امضاء رسیده است. ادونسد گلوبال اینوستمنت یکی از زیرمجموعه های ادونسد پتروکمیکال به شمار می رود.

شرکت عربستانی مشارکت کننده در این طرح می گوید: این پروژه قرار است به تولید گریدهای پلی پروپیلن دارای ارزش افزوده برای تولید کامپاندهای پلی پروپیلنی مورد استفاده در صنایع خودروسازی و همچنین محصولات ویژه دیگری که در حال حاضر عربستان واردکننده آنهاست، بپردازد.

در بیانیه جداگانه ای این شرکت اعلام کرد: وزارت انرژی، صنعت و معدن عربستان قرار است خوراک پروپان مورد استفاده این پروژه را تامین کند‌. انتظار می رود پروژه یادشده در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی به بهره برداری برسد.

تعداد بازدید : ۱,۴۵۰