لزوم توجه به مدل کسب و کار در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

لزوم توجه به مدل کسب و کار در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۹:۱۵

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم تجاری سازی و توجه به مدل کسب و کار در فعالیت های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصرامروز (یکشنبه 30 تیرماه) در جریان بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، اظهار کرد: فعالیت های شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی باید هدفمند و همسو با روند توسعه صنعت پتروشیمی باشد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت پژوهش وفناوری را یک برند ارزشمند معرفی کرد و با تاکید بر نقش مهم این شرکت برای تامین نیاز دانش فنی فرایندها وکاتالیست های مورد استفاده در مجتمع های پتروشیمی بر ضرورت صیانت از این برند ارزشمند تاکید کرد.
وی با تاکید بر نگاه حمایتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجموعه پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: باید در سال جاری و سال های آتی گام های قابل توجهی در زمینه همکاری و تعامل این شرکت و صنعت پتروشیمی برداشته شود.
محمدی با بیان اینکه نگاه پژوهشگران وکارشناسان شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی باید به سمت پویایی و حرکت باشد گفت:با توجه به حجم فعالیت های علمی و پژوهشی در حال انجام،همواره باید نگاهی رو به جلو، همگام با تغییر و تحول داشته باشید.
وی با ابراز رضایت از روند ساخت واحد تولید کاتالیست متانول سنتز برای پتروشیمی سبلان گفت: امیدواریم با توجه به روند مثبت فعالیت های در حال انجام ،کاتالیست تولیدی از سوی شرکت پژوهش و فناوری در موعد مقرر، به پتروشیمی سبلان تحویل داده شود.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد به سمت تجاری سازی دانش فنی فرایندها حرکت کنیم گفت:شرکت پژوهش وفناوری به منظور توسعه دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن( PVM ) بایستی به سمت تدوین  مهندسی پایه حرکت کندو صنعت پتروشیمی با توجه به حجم بالای متانول تولیدی، نیاز مبرم به این دانش فنی دارد.
معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی افزود: دارا بودن روحیه پژوهشی و تغییر و تحول در شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی سبب خواهد شد نا دستاوردهای ارزشمندی در صنعت پتروشیمی کشورمان تحقق یابد.
براساس این گزارش علی پژوهان مدیر عامل شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی و نیز تعدادی از مدیران ارشد این شرکت در جریان این بازدید، گزارشی از روند فعالیت ها ی جاری و برنامه های آتی شرکت را ارائه کردند.
گفتنی است، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از سالن ها و آزمایشگاه های پلیمری، غشایی، فعالیت های گروه فناوری- شیمیایی و توسعه محصول و گروه کاتالیست ها و متانول در جریان اقدامات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ویژه در بخش های تجاری سازی دانش فنی، مشارکت و همکاری های این شرکت در بخش های داخلی و بین المللی و دستاوردهای دانش فنی قرار گرفت.



تعداد بازدید : ۳,۴۴۸