سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری قطر برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در آمریکا

سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری قطر برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در آمریکا
(چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۳۵

شرکت‌های شورون فیلیپس کمیکالز و قطر پترولیوم برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی 8 میلیارد دلاری در خلیج مکزیک یک توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز از واشینگتن، شرکت‌های شورون فیلیپس کمیکالز (Chevron Phillips Chemical) و قطر پترولیوم (Qatar Petroleum) برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی 8 میلیارد دلاری در امتداد سواحل جنوبی آمریکا واقع در خلیج مکزیک یک توافقنامه همکاری امضا کردند؛ این دومین توافقنامه‌ای است که طی چند هفته گذشته بین دو طرف برای ساخت چنین مجتمع‌هایی امضا شده است.
پروژه پتروشیمی گالف کوست-2 واقع در سواحل جنوبی آمریکا با هدف تولید سالانه 2 هزار تن اتیلن کراکر و 2 واحد هزار تنی تولید پلی اتیلن اجرا می‌شود.
این مجتمع برای تولید پلاستیک‌های فشرده برای مصارفی مانند ساخت بطرهای قرص گرفته تا مواد اولیه ساخت کولر و کایک استفاده می‌شود.
شورون فیلیپس کمیکالز، سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت شورون و فیلیپس 66، در این پروژه مشترک با قطر پترولیوم 51 درصد سهم دارد و سهم طرف قطری 49 درصد است.
انتظار دو شرکت این است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری نهایی تا پیش از 2021 اتفاق نخواهد افتاد و هف‌گذاری برای آغاز به‌کار پروژه یادشده سال 2024 میلادی است.
این مجتمع قرار است در کنار بزرگترین تاسیسات اتیلن جهان احداث شود.
مارک لشیر، مدیرعامل شرکت شورون فیلیپس کمیکالز اعلام کرد که این مجتمع پتروشیمی پاسخگوی تقاضا برای پلاستیک از سوی جامعه متوسط رو به رشد خواهد بود که انتظار می رود حداقل ظرف یک دهه آینده سالانه با 160 میلیون نفر رشد همراه باشد.
این دو شرکت ماه گذشته میلادی اعلام کرده بودند که یک مجتمع پتروشیمی در شمال دوحه واقع در شهرک صنعتی راس لفان احداث خواهند کرد که تا سال 2025 میلادی قرار است به بهره‌برداری برسد.

تعداد بازدید : ۱,۸۹۱