افزایش تقاضای نفت آمریکا با بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی جدید

افزایش تقاضای نفت آمریکا با بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی جدید
(چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۲۵

آمریکادر سال 2018 میلادی شاهد رشدی 2.5 درصدی در سطح تقاضا برای نفت خام و مایعات بوده که بر اساس پیش بینی ها این تقاضا با بهره برداری از مجتمع های پتروشیمی جدیددر این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت نفت بی پی (BP) سه شنبه 21 خرداد ماه اعلام کرد: تقاضای نفت ایالات متحده در سال گذشته میلادی 500 هزار بشکه در روز افزایش یافت. رقمی که به بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته به شمار می رود. روی کار آمدن مجتمع های پتروشیمی جدید، بیشتر تولید اتان ناشی از منابع شیل این کشور را به خود اختصاص داده است.

شرکت بی پی در گزارش سالانه مرور آماری (Statistical Review) خود عنوان کرد: آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، در سال 2018 میلادی شاهد رشدی 2.5 درصدی در سطح تقاضا برای نفت خام و مایعات (crude and liquids) بود. رشد یادشده رقم تقاضا را به 20 میلیون و 460 هزار تن رساند. به این ترتیب روند رشد تقاضا که در سال 2009 میلادی تا حدی افت پیدا کرده بود، تسریع شد.

آمار و ارقام نشان می دهد که ایالات متحده با سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی ظرف سال های اخیر، به دنبال ایجاد ارزش افزوده بیشتر از منابع نفت و گاز شیل خود بوده است. بهره برداری از مجتمع های جدید پتروشیمی در سراسر این کشور، نقشی تعیین کننده در چشم انداز سطح جهانی تقاضا برای نفت خام خواهد داشت.

اسپنسر دیل، اقتصاد دان ارشد بی پی، می گوید: با بررسی تولید جهانی محصولات مختلف، نقش کلیدی پتروشیمی در رشد تقاضا برای نفت خام بیشتر مشهود می شود. بررسی ها نشان می دهد که نیمی از محصولات موثر بر رشد تقاضا، ارتباط تنگانگی با تولیدات پتروشیمی دارند.

تعداد بازدید : ۱,۴۸۱