مشارکت بریتانیایی ها برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در عمان

مشارکت بریتانیایی ها برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در عمان
(دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۰۰

شرکت وود بریتانیا در ساخت پروژه طراحی و مهندسی پایه (FEED) مجموعه پتروشیمی الدقم عمان مشارکت می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو عمان (Times of Oman)، شرکت صنایع پالایشی و پتروشیمی الدقم عمان (DRPIC)، به تازگی از واگذاری پروژه طراحی و مهندسی پایه (FEED) مجموعه پتروشیمی خود به شرکت وود (Wood) بریتانیا خبر داد.

پروژه طراحی و مهندسی پایه یادشده همچنین شامل یک تاسیسات استخراج مایعات گاز طبیعی (NGL) در مرکز عمان و یک خط لوله 230 کیلومتری از مناطق تحت امتیاز به مجموعه پتروشیمی جدید در الدقم است که که در حوزه اختیارات شرکت نفت عمان (Oman Oil) و اورپیک (Orpic) قرار می گیرد. قرار است انتخاب فناوری و واگذاری لایسنس واحدهای چندگانه برای این مجموعه پتروشیمی در مرحله اول عملیات طراحی و مهندسی پایه تکمیل شود.

سلیم الحتیلی، مدیر عامل شرکت صنایع پالایشی و پتروشیمی الدقم، می گوید: قرارداد طراحی و مهندسی پایه اخیر پس از یک مناقصه بسیار رقابتی واگذار شد. این قرارداد مهم پالایشگاه الدقم را قادر می سازد تا به بیشینه ارزش محصولات پالایشی خود دست یابد و قدرت رقابت پذیری خود را در بازار افزایش دهد. این پروژه مشارکت بیشتر ما در پویا شدن اقتصاد عمان را به دنبال خواهد داشت و به ما امکان می دهد هدف راهبردی خود یعنی دستیابی به رونق اقتصادی پایدار برای عمان و سهامداران شرکت را محقق سازیم.

پروژه پتروشیمی الدقم (DPP) مرحله دوم مجموعه پتروپالایشگاهی ای به شمار می رود که پالایشگاه الدقم آن را برنامه ریزی کرده است و به عنوان بخشی از مشارکت راهبردی میان شرکت نفت عمان و کویت پترولیوم اینترنشنال (Kuwait Petroleum International) اجرایی می شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۱۴