برگزاری رزمایش در واحد HD پتروشیمی امیرکبیر

برگزاری رزمایش در واحد HD پتروشیمی امیرکبیر
(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۳۹

رزمایش عملیات اطفاء Tk 4012 هگزان واحد HD پتروشیمی امیرکبیر با حضور 12 نفر از آتش نشانان مجتمع به همراه تیم فرماندهی عملیات برگزارشد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، در حاشیه برگزاری رزمایش عملیات اطفاء tk 4012 هگزان اظهار داشت: این رزمایش در راستای آمادگی تیم عملیات اطفاء، بهره برداری و تجهیزات آتش نشانی با مشارکت گروه های بهره برداری، حراست، آتش نشانی و ایمنی در واحد HD و واحد پلی اتیلن سنیگن پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.

مسئول روابط عمومی تیم فرماندهی حادثه پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: با توجه به اینکه ماده هگزان، پرخطرترین ماده در میان انواع مواد قابل اشتعال به شمار می رود و در حوادثی که در صنایع پتروشیمی به دنبال انفجار این ماده رخ می دهد، خسارات بسیاری را به بار آورده است به گونه ای که درسطح وسیع، واحدهای تولیدی یک کارخانه را از مدار خارج می کند، اهمیت انجام این رزمایش را دوچندان می کند.

وی افزود: تخلیه و بارگیری تانکرهای هگزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، از این رو ضرورت دارد کلیه پرسنلی که در این زمینه فعالیت می نمایند، تمامی دستورالعمل های ایمنی را در رابطه با ماده هگزان به طور کامل رعایت کنند، چرا که بروز کوچکترین خطا، حوادث ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: رزمایش عملیات اطفاء tk 4012 هگزان واحد HD شرکت پتروشیمی امیرکبیر، در سطح یک در محدوده شرکت با استقرار 2 دستگاه خودرو آتش نشانی چندمنظوره، یک دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه خودرو پیشرو و با حضور 12 نفر از آتش نشانان به همراه تیم فرماندهی عملیات برگزار شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۴۷