سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری اکسان موبیل برای توسعه مجموعه پتروشیمی بی تاون

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری اکسان موبیل برای توسعه مجموعه پتروشیمی بی تاون
(یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۰۹

طرح توسعه ای بی تاون تازه ترین برنامه اعلام شده با هدف بهره گیری از مایعات گاز طبیعی ارزان قیمت ایالات متحده به شمار می رود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، اکسان موبیل به تازگی از برنامه خود برای اجرای طرحی توسعه ای به ارزش 2 میلیارد دلار در مجموعه پتروشیمی بی تاون (Baytown)، واقع در تگزاس ایالات متحده، خبر داد.

پروژه یادشده با هدف اضافه کردن یک واحد جدید تولید آلفا الفین های خطی (linear alpha olefins) با ظرفیت 350 هزار تن در سال و یک واحد تولید پلیمر های کاربردی (performance polymers) با ظرفیت 400 هزار تن در سال اجرایی می شود.

این شرکت در بیانیه خود عنوان کرد: پلیمرهای تولیدی تحت برند ویستامکس (Vistamaxx) اکسان موبیل عرضه می شوند.

طرح توسعه ای بی تاون تازه ترین برنامه اعلام شده یا در جریان (underway) با هدف بهره گیری از مایعات گاز طبیعی (natural gas liquids) ارزان قیمت ایالات متحده به شمار می رود. امکانی که به دنبال انقلاب گازی شیل در آمریکا فراهم آمده است.

واحدهای جدید که قرار است مطابق جدول زمانبندی تا سال 2022 میلادی به بهره برداری برسند، بخشی از برنامه 10 ساله اکسان موبیل به ارزش 20 میلیارد دلار برای توسعه تولید انرژی و پتروشیمی در طول ساحل منطقه گلف کوست ایالات متحده (US Gulf Coast) به شمار می رود. برنامه یادشده در سال 2013 میلادی کلید خود و شامل واحد کراکر یک میلیون و 500 هزار تنی شرکت در مجموعه بی تاون و همچنین دو واحد 650 هزار تنی تولید پلی اتیلن در 19 مایلی آن در  مونت بلویو (Mont Belvieu) تگزاس است که همگی فعالیت های خود را سال گذشته آغاز کردند.

تعداد بازدید : ۱,۱۰۷