امضا تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا

امضا تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا
(یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۲۲

رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت:امضا این تفاهم نامه یک کار مشترک بین این دو شرکت در خصوص تامین کاتالیست و طراحی واحدهای ایزومریزاسیون است که منجر خواهد شد کشور صاحب لیسانس در طراحی این واحد بسیار استراتژیک شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت ،روز شنبه ١٤ اردیبهشت ماه تفاهم نامه همکاری میان دکتر جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت و مهندس جلیل سبحانی رییس هیات مدیره شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا به امضا رسید.

بر اساس این گزارش به روز رسانی دانش فنی فرآیند ایزومریزاسیون، همکاری در توسعه بازار و فروش دانش فنی فرآیند از مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه محسوب می شود.
بر همین اساس همکاری در جهت توسعه سینیتیک کاتالیست های ایزومریزاسیون موجود و ساخته شده توسط شرکت اکسیرنوین ( پایه آلومینا و پایه زیولیت) و مدل سازی و بهینه سازی کارآیی راکتور ایزومریزاسیون از دیگر مفاد این تفاهم نامه محسوب می شود.
توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه همکاری بسیار نزدیکی با شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا ایجاد شده است افزود:تفاهم نامه ای که امروز امضاء شده یک کار مشترک در خصوص واحدهای ایزومریزاسیون که یکی از واحدهای مهم در بخش های صنعت کشور ، پالایشگاهها ، مجتمع های پتروشیمی است که در واقع کاتالیست بسیار استراتژیک و راهبردی برای این واحد توسط شرکت اکسیرنوین طراحی و تامین می شود و مسائلی مربوط به طراحی واحد ایزومریزاسیون توسط پژوهشگاه صنعت نفت صورت می گیرد.
توفیقی تصریح کرد:این همکاری منجر به این خواهد شد که کشور صاحب لیسانس در طراحی این واحد بسیار استراتژیک شود که کاربردهای مختلفی در پالایشگاه اراک و تبریز داردو متقاضی این واحد هستند و مطمئن هستم این لیسانسی که در این همکاری پیدا خواهد شد هم وابستگی ما به شرکت های خارجی قطع را خواهد کرد و هم باعث توسعه نفت و گاز در کشورمان خواهد شد .
در همین حال رضایی؛عضو هیت مدیره شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا گفت:با توجه به مشکل واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اراک جهت افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ و ٥ واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه با همکاری مشترک بین این دو شرکت انجام گردید و بر اساس تولید کاتالیست های زیولیتی ایزومریزاسیون توسط شرکت اکسیر نوین فرایند اسیا و ارایه لایسنس این فرایند در پالایشگاه اراک توسط پژوهشگاه صنعت نفت به روز رسانی، و این واحد به صورت مشترک انجام خواهد شد.

تعداد بازدید : ۴,۶۸۴