اعلام آمادگی هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای ورود به طرح‌هایGTP

اعلام آمادگی هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای ورود به طرح‌هایGTP
(دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۱۵

هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای سرمایه‌گذاری درطرح های جی.تی .پی منطقه انرژی بر پارسیان اعلام آمادگی کرد.

حسین شهریاری مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درگفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد سرمایه‌گذاری های آینده این هلدینگ گفت: سال گذشته آمادگی خود را برای ورود به طرح‌های GTP به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کردیم و تصمیم داریم برای سرمایه‌ گذاری های آینده به سمت بخش الفین ها حرکت کنیم. با توجه به این که به صورت منطقی سرمایه‌گذار تنها باید حدود ۲۰ درصد از پروژه را تامین کند و باقی از طریق فاینانس فراهم شود بنابراین مشکلی نداریم و برای حضور در منطقه انرژی بر پارسیان برنامه قطعی داریم.

شهریاری اظهار کرد:بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم امسال  اوره و آمونیاک برابر با ظرفیت پیش بینی شده تولید شود.

  مدیر عامل گسترش نفت و گاز پارسیان در مورد برنامه‌های توسعه ای این مجموعه گفت: فاز دوم کرمانشاه را در برنامه داریم که خوشبختانه با صندوق توسعه ملی به توافق رسیدیم و در صورت تامین مالی پروژه با سرعت بالا پیش خواهد رفت. پروژه اصلی ما در حال حاضر کیان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع پتروشیمی الفینی کشور است و در اولویت سال جاری قرار دارد.

وی افزود:طرح جمع‌آوری گازهای فلر و ترکیب با co2 و تبدیل به اوره در شراکت ۵۰ درصدی با هلدینگ خلیج فارس به دنبال پیمانکار EPCF است و فاینانس و اجرای پروژه همزمان خواهد بود که  با تامین منابع مالی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

تعداد بازدید : ۲,۳۱۷