حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه پتروشیمی تبریز

حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه پتروشیمی تبریز
(شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۸:۳۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از روند توسعه پتروشیمی تبریز حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از بازدید از مجتمع پتروشیمی تبریز در نشست مدیران این مجموعه اظهارکرد: حرکت هوشمندانه پتروشیمی تبریز تاب آوری در برابر چالش ها به همراه برنامه ریزی برای تولید محصولات متنوع است تا ضمن پایداری در بازارهای مختلفی نیز حضور داشته باشد.

وی افزود: پتروشیمی تبریز زمینه های بسیاری برای توسعه‌ دارد، برخی از مجتمع های تولیدی بعد از چند سال دچار روزمرگی می شوند اما این مجتمع را سازمانی زنده دیدم که با تعریف ۸ پروژه توسعه ای روح جدیدی به سیستم تزریق کرده و آن را پویا کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امیدوارم مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته در پتروشیمی تبریز در افق ۱۴۰۱ به دستاوردهای تعیین شده و رسیدن به ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول برسد.

محمدی در مورد مجتمع های خوراک مایع پتروشیمی گفت:جذابیت سودآوری پتروشیمی های با خوراک نفتا در سال های اول با چالش همراه است، اما به لحاظ نوع خوراک، از تنوع محصول برخوردارند که کاملترین مدل آن پتروشیمی اراک با ۳۰ محصول متنوع است و بعد از آن پتروشیمی تبریز قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه خود می داند تا در رفع چالش های تامین خوراک همکاری نماید واز مدیریت طرح ها و بخش تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواست تا در حل چالش های پتروشیمی تبریز این مجموعه را همراهی کنند تا ضمن تولید ایمن ،گام های بزرگی در جهت توسعه صنعت پتروشیمی برداشته شود.

بر اساس این گزارش  در این نشست سیاوش درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز در مورد تولید این شرکت در سال گذشته گفت: با وجود مشکلات توانستیم با تولید ۸۶۸ هزار تن، تولید صعودی نسبت به سال ماقبل آن  داشته باشیم.محصولات این شرکت ۵۰ درصد برای تامین نیاز داخل و ۵۰ درصد صرف صادرات به ۳۶ کشور جهان می شود.

وی افزود : ما از معدود شرکت های پتروشیمی هستیم که ضمن صادرات گسترده بازار ثابتی در اروپا داریم. تعهد ارزی ما در سال گذشته ۱۳۵ میلیون دلار بود و این در حالی است که درآمد ارزی ما از صادرات ۱۷۵ میلیون دلار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم  بعد از حل مشکل زرینه رود، خط اتیلن غرب تا میاندوآب در شهریورماه سال جاری بهره برداری شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۵۴