برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره متانول در پایین دست

برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره متانول در پایین دست
(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۳۰

هلدینگ انرژی سپهر در حال برنامه‌ریزی برای توسعه زنجیره متانول به صنایع پایین دستی پتروشیمی است و طرح توجیهی آن در حال طراحی است .

رحیم شریف موسوی مدیر عامل هلدینگ انرژی سپهر درگفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد میزان پیشرفت طرح های هلدینگ انرژی سپهر اظهار کرد: متانول سبلان بالغ بر ۸۰ درصد، متانول دنا بالای ۶۰ درصد و متانول سیراف بیش از ۴۰ درصد پیشرفت پروژه دارد.

شریف موسوی  افزود:هلدینگ انرژی سپهر با هدف توسعه صنعت پتروشیمی وارد این عرصه شده است و برنامه های پیش بینی شده در این زمینه تاکنون خوب پیش رفته است.

مدیر عامل هلدینگ انرژی سپهر در مورد متانول تولیدی در طرح‌های این مجموعه خاطرنشان کرد: متانول در گام اول صادراتی خواهد بود اما در حال برنامه‌ریزی برای توسعه زنجیره متانول به صنایع پایین دست پتروشیمی هستیم وطرح توجیهی آن در حال طراحی است تا ضمن ایجاد ارزش افزوده زنجیره محصولات تکمیلی را نیز توسعه دهیم.

وی افزود: تمرکز شرکت بر اجرای طرح های متانول سبلان با ظرفیت ۱۶۵۰ هزار تن در سال در فاز دوم پتروشیمی عسلویه، متانول سیراف با ظرفیت ۱۶۵۰ هزار تن متانول در منطقه دیر،‌ متانول دنا با ظرفیت ۱۶۵۰ هزار تن در سال، متانول در فاز دوم پتروشیمی عسلویه و در نهایت شرکت تجارت بین الملل سکو (سیتکو) به عنوان بازوی تجاری مجموعه انرژی سپهر با محوریت خرید و ‌فروش فرآورده‌های نفت،‌گاز پتروشیمی،‌ تامین کننده اقلام عمومی و فروش انحصاری محصولات تولیدی مجتمع های هلدینگ انرژی سپهر پس از راه اندازی است.

تعداد بازدید : ۲,۴۹۷