صعود شاخص بورس به کانال 201 هزار واحد

صعود شاخص بورس به کانال 201 هزار واحد
(دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸) ۱۴:۱۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵ هزار و ۷۲۱ و احد به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحدرسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران  روز جاری شاهد رشد فابل توجه شاخص بود به طوری که امروز شاخص کل با رشد ۵۷۲۱ واحدی به عدد ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشدی ۸۶۶ واحدی، عدد ۳۹ هزار و ۹۷۹ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص بازار اول نیز رشدی ۴۶۷۵ واحدی را به ثبت رساند تا به عدد ۱۷۱ هزار و ۱۷۵ واحد برسد. شاخص بازار دوم هم با رشدی ۹۲۲۷ واحدی به ۳۹۰ هزار و ۲۹ واحد رسید. آیفکس نیز با ۴۴ واحد افزایش به عدد ۲۴۹۶ رسید.

بر اساس این گزارش ، تدپیکس در ۶۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز با رشدی نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ واحد، ضمن شکستن رکورد قبلی توانست وارد کانال بی‌سابقه ۲۰۰ هزار واحد شده و از مرز ذهنی خود عبور کند. به گفته کارشناسان، تغییرات نرخ ارز، سیگنال ارسالی قیمت جهانی کامودیتی ها، رکود بازارهای غیر مولد کشور و عبور از فضای تحریم مهمترین عوامل تاثیر گذار در روند مثبت شاخص طی روزهای اخیر است.نگاهی به روند معاملات هم حکایت از حضور پررنگ سهام داران حقیقی و ورود نقدینگی های تازه به بازار سرمایه دارد. از سوی دیگر انتظار رشد فروش سه ماهه شرکت ها در سه ماهه اول سال و همچنین گزارش های مثبت آخرین ماه سال ۹۷ نیز در روند مثبت فعلی شاخص موثر بود.

ارزش معاملات امروز با دست به دست شدن ۷ میلیارد و ۵۲۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۲۹۴۳۸ نوبت داد و ستد به ۱۴۷۸ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای وتجارت، کگل و فولاد به ترتیب با ۶۰۱، ۵۴۸ و ۴۴۴ واحد افزایش بیشترین نقش مثبت و در آن سو قشهد، شیراز و قصفها به ترتیب با ۱۴، ۶.۳ و ۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را به نام خود ثبت کردند.

بر اساس این گزارش، با بازگشایی نماد بانک تجارت، گروه بانکی بیشترین سهم ارزش معاملات بورس تهران را به خود اختصاص داد و در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت. گروه صنایع شیمیایی نیز جایگاه دوم را ازآن خود کرد و گروه کانه های فلزی و همچنین فلزات اساسی نیز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند. همچنین نماد های معاملاتی وتجارت، کگل، قصهفا، و ایران، وبوعلی، قشهد، فسپا و وپارس بازگشایی و نمادهای فولاژ، وآتی، وسکاب، غبهنوش، سصفها، خگستر، فلوله و لابسا طی معاملات امروز متوقف شدند.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۹