کمک های نقدی وغیر نقدی پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به سیل زدگان خوزستان

کمک های نقدی وغیر نقدی پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به سیل زدگان  خوزستان
(چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۶:۵۸

ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای صیانت از منطقه جهت پایداری تولید و مسئولیت های اجتماعی با همکاری شرکت های پتروشیمی منطقه با پشتیبانی گسترده ای در حال خدمات رسانی به سیل زدگان استان خوزستان هستند.

به گزارش نیپنا به نقل ازروابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام آماده باش وحالت فوق العاده در استان خوزستان شرکتهای پتروشیمی با همکاری ستاد مدیریت بحران اقدام به جمع آوری وارسال کمک به هموطنان سیل زده ،برپایی موکب جهت طبخ وتوزیع غذای گرم و واریز کمک های نقدی وغیر نقدی و تامین ماشین آلات در جهت کمک به مناطق سیل زده کردند.
کمک های غیر نقدی
براساس این گزارش کمک های غیر نقدی به این مناطق شامل جمع آوری 40 محموله ( شامل 195000 کیسه) از مجتمع های پتروشیمی(بندر امام، رازی، مارون، امیرکبیر، غدیر، لاله، سازمان، نوید زرشیمی، اروند، شهید تندگویان، رجال، خوزستان، شازند اراک و بوعلی سینا) و ارسال 26 محموله ( شامل175000کیسه) به مناطق در معرض سیلاب در استان (چمران، سربندر، اروند کنار، مدیریت آب جنوب شرق، سوسنگرد، رامشیر و روستای رقیه) با هماهنگی فرمانداری از تاریخ 15 فروردین لغایت 18 فروردین ماه بوده است .
همچنین جمع آوری 4 محموله ( بیش از200 بشکه خالی) از شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی (غدیر، فناوران، لاله و اکسیر سازان اطلس) و ارسال 3 محموله ( حدود 130 بشکه) به پادگان الزهرا منطقه سوم سپاه از دیگر خدمات امداد رسانی شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بوده است .
بر پایی موکب وتهیه غذای گرم
این گزارش می افزاید: این موکب بامحوریت پایگاه مقاومت بسیج درشهراهواز(اردوگاه راهیان نورشهیدمسعودیان) درابتداباحضور 20 نفر و از طریق طبخ 2000 پرس غذا برپا شد.هم اکنون30 نفر نیروی داوطلب از شرکتهای مستقر در منطقه ویژه(بندرامام،رازی،امیرکبیر،مارون،بوعلی سینا و شهیدتندگویان) درحال طبخ و ارسال 5000 پرس غذا به مناطق سیل زده شهرهای کارون،باوی،سوسنگرد،الهائی وحمیدیه باهمکاری هلال احمر و سپاه می باشند.همچنین روزانه 1000 پرس غذای گرم نیز توسط پتروشیمی مارون تهیه و در اختیار هلال احمر اهواز قرار می گیردکه تا کنون 5000 غذای گرم توزیع شده است.
بر این اساس به میزان 120 میلیون ریال تره بار نیز توسط پتروشیمی بوعلی سینا تهیه و به موکب ارسال شده است که مجموعا تا پایان روز 19 فروردین ماه تعداد 20000 پرس غذا (15000 پرس)موکب منطقه و 5000 پرس مارون) توزیع شده است.
تامین ماشین آلات ، تجهیزات و ارسال اقلام مختلف
بر پایه این گزارش علاوه بر تهیه 10دستگاه ماشین آلات سنگین و 1 دستگاه آمبولانس وتجهیزات گوناگون توسط پتروشیمی های این منطقه، هزینه تعداد 73 دستگاه ماشین آلات نیز تقبل شده است .
همچنین اقلام موردنیاز سیل زدگان شامل چادر،آب معدنی ،کنسرو ، خرما برنج، مرغ ، روغن و...... از طریق فراخوان ستاد مدیریت بحران از شرکت های مستقر در منطقه جمع آوری و در اختیار فرمانداری ماهشهر و موکب منطقه در اهواز قرارگرفته است.

اختصاص 100 میلیارد ریال توسط شورای راهبردی منطقه

همچنین بر اساس مصوبه جلسه شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی میزان 100 میلیارد ریال برای بخش هزینه های انجام شده و تامین تجهیزات و نیز استمرار تامین مواد غذایی وهرگونه خدمات رسانی تا زمان مورد نیاز اختصاص یافت.

کمک نقدی 4 میلیارد ریالی
واریز مبلغ 4 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور تهیه 2000 بسته تغذیه ای یک هفته ای سیل زدگان (هر بسته به ارزش دو میلیون ریال) شامل کمک های نقدی بوده است که در دست اقدام می باشد.
برگزاری جلسات مدیریت بحران
شایان ذکر است با اعلام آماده باش و بحران سیل در استان و اثرات احتمالی آن بر روند تولید در منطقه و نیز نحوه تداوم خدمت رسانی و تامین نیازهای سیل زدگان چند جلسه هماهنگی ستادمدیریت بحران منطقه به طور منظم  تشکیل و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردیده است .


تعداد بازدید : ۲,۷۱۸