آتش سوزی بزرگ در یک مجتمع صنایع شیمیایی در تگزاس

آتش سوزی بزرگ در یک مجتمع صنایع شیمیایی در تگزاس
(سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۲۶

آتش سوزی بزرگ در یک مجتمع صنایع شیمیایی در تگزاس به وقوع پیوست و پیش بینی می شود تا دو روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی رزونامه نیویورک پست (New York Post)، مقامات ایالت تگزاس روز دوشنبه 27 اسفند ماه اعلام کردند: آتش سوزی بزرگ در ترمینال پتروشیمی منطقه هیوستون احتمالا برای دو روز دیگر ادامه خواهد یافت. آن ها همچنین یادآور شدند که کیفیت هوا اکنون در محدوده استاندارد و نرمال ارزیابی می شود.
آتش سوزی یادشده روز یکشنبه 26 بهمن ماه در ترمینال بین المللی شرکت دیر پارک (Deer Park) در 15 مایلی جنوب شرق هیوستون اتفاق افتاد. آتش نشانان در طول این مدت مشغول مهار شعله ها بودند و این شرکت خاطرنشان کرد که در حال حاضر خطر انفجار در کمترین سطح ممکن قرار دارد.
شرکت ترمینال های بین المللی دیر پارک (ITC Deer Park) می گوید: خوشبختانه تمامی کارکنان در امنیت تخلیه و هیچ گونه آسیبی گزارش نشده است. در حال حاضر یک ستون عظیم دود از مایل ها دورتر مانند گلوستون فری (Galveston Ferry) در 35 مایلی جنوب شرق شعله ها قابل مشاهده است. مقامات تخمین می زنند که ستون دود سه تا چهار هزار فوت ارتفاع دارد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که آتش به هفت تانکر ذخیره سازی مواد تولید بنزین، چسب، پاک کننده لاک ناخن و رقیق کننده رنگ سرایت پیدا کرده است. شرکت ترمینال های بین المللی دیر پارک البته پیشتر تعداد این تانکرها را هشت عدد گزارش کرده بود که مدتی بعد دیوید واسکم، از مقامات اجرایی شرکت، با بیان این که یکی از تانکرها خالی بوه است، این رقم را همان هفت عدد گفته شده در روز دوشنبه اعلام کرد.



تعداد بازدید : ۱,۳۵۵