رئیس جمهوری:

بزرگ‌ترین پروژه بخش انرژی کشور در عسلویه افتتاح می‌شود

بزرگ‌ترین پروژه بخش انرژی کشور در عسلویه افتتاح می‌شود
(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۴:۰۸

رئیس جمهوری گفت: در سفر امروز، فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌جنوبی که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انرژی کشور است با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری که به استان بوشهر سفر کرده است در جمع مردم کنگان با اشاره به اینکه دولت در این شرایط سخت اقتصادی با همه وجود در کنار مردم خواهد بود، گفت: با وجود اینکه دشمنان همه تلاش خود را انجام دادند تا کشور در سال ۹۷ توسعه‌ای نداشته باشد و دولت پروژه‌ها را روی زمین بگذارد، اما تاکنون ۳۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های مهم از جمله بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی و مجموع تولید روزانه ۵۰ میلیون لیتر بنزین را امسال افتتاح کردیم، افزود: افتتاح پالایشگاه هرمزگان با تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز با تولید ۳۶ میلیون لیتر بنزین که مجموع آن ۵۰ میلیون لیتر بنزین است، نشان داد که وزارت نفت ما و بخش‌های مختلف عمرانی کشور توانسته‌اند حرکت توسعه‌ای خود را با وجود تحریم، فشار و مشکلات اقتصادی ادامه دهند.

روحانی با اشاره به اینکه در سفر امروز، فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌جنوبی که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انرژی کشور است با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار افتتاح می‌شود، تصریح کرد: باوجود فشار دشمنان، ملت ما راه خود را ادامه خواهد داد، درست است که آمریکا با کمک برخی متحدان خود فشارها و مشکلاتی وارد می‌کنند، اما ما رابطه خود را با کشورهای همسایه توسعه داده‌ایم.

رئیس جمهوری بوشهر را مرکز انرژی کشور دانست و عنوان کرد: بیشترین منابع انرژی، نفت و گاز در این منطقه است، از این رو مردم این استان باید از آن بهره‌مند شوند، به وزارت نفت توصیه می‌کنم که در استخدام مهندسان، کارمندان و ... تا حد امکان از نیروهای بومی استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان بوشهر از لحاظ زیست محیطی با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید برطرف شود، گفت: به وزیران نفت، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم پس از تعطیلات نوروز کمیته‌ای را تشکیل دهند و طرح خود را برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی منطقه به دولت ارائه کنند.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۳