افزایش تقاضا از سوی چین برای برای خرید ال پی جی

افزایش تقاضا از سوی چین برای برای خرید ال پی جی
(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۱۱

مجتمع های هیدروژن زدایی پروپان جدید تقاضای چین برای ال پی جی را افزایش می دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، انتظار می رود راه اندازی مجتمع های هیدروژن زدایی پروپان (PDH) جدید در چین، اشتهای این کشور برای خوراک ال پی جی (LPG) را در سال 2019 میلادی به میزان چشمگیری افزایش دهد. با این حال پیش بینی می شود، نرخ رشد تقاضا به دلیل جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین و همچنین افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی کمتر از سال پیش باشد.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، رشد تقاضای چین برای خوراک ال پی جی در سال 2019 میلادی، نزدیک به چهار درصد برآورد می شود که کاهش محسوسی را نسبت به رقم 8 درصد در سال 2018 نشان می دهد.

یک منبع نزدیک به شرکت چاینا گس (China Gas) چین عنوان کرد: سه مجتمع جدید هیدروژن زدایی پروپان قرار است در سال جاری میلادی به بهره برداری برسند که در صورت راه اندازی همه آن ها مطابق برنامه، تخمین ها نشان می دهد حدود یک میلیون تن تقاضای جدید برای پروپان (propane) ایجاد می شود.

پیش از امسال، چین تنها هشت مجتمع هیدروژن زدایی پروپان با ظرفیت ترکیبی تولید چهار میلیون و 600 هزار تن پروپیلن در سال داشت که می توانست با نرخ عملیاتی 100 درصد، تا پنج میلیون و 500 هزار تن پروپان را به عنوان خوراک مصرف کند.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۴