118

سرمقاله

سرمقاله
(دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰

انقلاب اسلامی معجزه قرن و انفجار نور بود

انقلاب اسلامی ایران نوری بود بر ظلمت شب بیداد که در سردی زمستان شقاوت، سرود حقیقت سرداد و در ستیغ گرمای تابستان قساوت، نسیم عدالت گسترد. آن روزها که پاییز زرد، قصه رنج را زمزمه می‌کرد، به‌ناگاه نبض زمان با بهار عدالت به انفجاری مقدس پیوند خورد و تپیدن گرفت. از تیتر اول و درشت روزنامه‌ها تا انعکاس اولین تشعشعات نور انقلاب، ده روز، پربارتر از ده قرن گذشت؛ «وَ الْفَجْرِ وَ لَیالٍ عَشْرٍ». دهه فجر، میعاد امتی گشت که دلنشین‌ترین حماسه تاریخ معاصر را بر پایه ایمان و بر محور ولایت آفریدند.

اینک برماست که وظیفه خطیر صیانت از این میراث پربها را به دوش کشیم و هیچ‌گاه از یاد نبریم که چه بودیم، چه کردیم، چه شدیم و اینک کجاییم.

انقلاب اسلامی ما، داستانی واقعی است از «یکی بود»ها و «یکی نبود»ها. بودن آن، مستضعفان و پابرهنه‌ها و نبودن آن مستکبران و زورگوها را رقم می‌زند. صاحبان این انقلاب، به دور از دنیای «رانت»ها و «اختلاس»ها قیام کردند؛ آنهایی که اگر اندازه سفره‌شان در طول این سال‌ها کوچکتر نشده باشد، بلکه به همان رنگ و لعاب باقی مانده است. آنهایی که ولی قبور معطر در مزار شهیدان‌اند و همچنان خود را مدیون انقلاب می‌دانند. آنهایی که همواره بدهکارند، ولی طلبی از این انقلاب ندارند. آنهایی که بسیجی‌وار در فراز و نشیب جاده نهضت حضوری به‌یادماندنی داشته و دارند و لباس خاکی خود را عوض نکرده‌اند؛ پاپوششان، گرد برخاسته از تظلم‌خواهی است و سربندشان همان لبیک یا حسین است. انقلاب به دلگرمی اینان، خود را بیمه می‌کند.

تفاوت اصلی انقلاب بزرگ ایران با بسیاری از انقلاب‌های دیگر جهان را می‌توان در شیوه شکل‌گیری، نفوذ فراگیر و حتی نحوه پیروزی شکوه‌مندش مشاهده کرد. اراده شورآفرین و حضور آگاهانه مردمی که برای هدفی مقدس و والا، با تمام توان و با نثار جان شیرین خویش در میدان مبارزه، حماسه آفریدند قابل ستایش است.

فرا رسیدن این ایام فرخنده و مبارک را به تمام مردم غیور، انقلابی و شهیدپرور و همکاران محترم صنعت پتروشیمی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند باریتعالی خواستارم که تاب و توان پاسداری از خون شهدا را که مایه اصلی پیروزی و دوام این انقلاب است بر همه ما مرحمت فرماید تا زیر سایه پر برکت رهبر معظم‌مان در پیشرفت و پیشبرد روز افزون انقلاب و اهداف والای آن کوشا و پویا باشیم.

 

 

                                                                                                                 رضا خلج - مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی 

تعداد بازدید : ۱,۴۰۰