بهره برداری از واحد الفین پتروشیمی ایلام در سال آینده

بهره برداری از واحد الفین پتروشیمی ایلام در سال آینده
(پنج شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۳۹

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری واحد الفین پتروشیمی ایلام با تولید پایدار تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعد از بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام در جلسه ای با حضور مدیران این مجتمع گفت: یکی از مشخصه‌های مجتمع پتروشیمی ایلام بهره مندی از ترکیب جوانان پر انرژی و آموزش دیده  بومی در کنار افراد مجرب و متخصص است که با استفاده از جوانان و نیروهای با تجربه می توان در آینده شاهد راه اندازی مطمئن و ایمن در مجتمع پتروشیمی ایلام باشیم.
محمدی در ادامه افزود: خط لوله انتقالH2S به پالایشگاه ایلام در بهار ۹۸  انجام خواهد شد و امیدواریم که ملاحظات ایمنی برای این انتقال در نظر گرفته شده و واحد الفین تا پایان تابستان راه اندازی شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه مجتمع پتروشیمی ایلام مسایل کلیدی زیادی مانند تامین کالا و تجهیزات و تامین مالی را مدیریت کرده است که جای تقدیر دارد گفت :واحد الفین با پایداری تولید تا پایان سال آینده  افتتاح رسمی خواهد داشت.
وی گفت: مجتمع پتروشیمی ایلام زنجیره ای از محصولات با ارزش افزوده مانندپلی پروپیلن را تولید خواهد کرد. این مجتمع در حال حاضر خوراک خود را از خط اتیلن غرب دریافت می کند که بعد از راه اندازی واحد اتیلن علاوه بر تامین نیاز مجتمع، تامین کننده اتیلن برای خط اتیلن غرب نیز خواهد بود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت :این پروژه به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای سبز بنا شده است که امیدواریم پروژه ای سبز نیز باشد و با حفظ و کنترل نکات محیط زیستی بتواند مسئو لیت خود را در این زمینه نیز ایفا کند.
اشرف زاده مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) نیز در این جلسه گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی همیشه یار بزرگ صنعت پتروشیمی بوده و در حل مشکلات بزرگ صنعت در سطوح کلان، همراه تولیدکنندگان بوده است. شرکت هلدینگ خلیج فارس برای تامین خوراک اتان مجتمع پتروشیمی ایلام دو رویکرد بلند مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته است. در برنامه بلند مدت توسعه فاز دوم پالایشگاه ایلام را دنبال می کنیم و در رویکرد کوتاه مدت انتقال خوراک از ماهشهر یا عسلویه و واردات از عراق در نظر گرفته شده است که نیازمند همکاری و همراهی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.


تعداد بازدید : ۲,۸۵۶