در خشش شرکت های پتروشیمی:

هلدینگ خلیج فارس رتبه نخست 100شرکت برتر کشور

هلدینگ خلیج فارس رتبه نخست 100شرکت برتر کشور
(دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷) ۱۴:۰۸

هلدینگ خلیج فارس رتبه نخست فروش ، ارزش افزوده و صادرات صد شرکت برتر ایران را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا در همایش بیست و یکمین صد شرکت برتر ایران (IMI-100)که دوشنبه ۸ بهمن ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ، شهریار طاهر پور مدیر عامل ایدرو وکیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد شرکت هلدینگ خلیج فارس به عنوان سودآورترین شرکت در گروه پتروشیمی  رتبه اول از نظر شاخص فروش با ۳۳۹۵۲۱ میلیارد ریال در سال ۹۶ ، رتبه اول از نظر شاخص ارزش افزوده با ۱۳۴۱۲۴ میلیارد ریال در سال ۹۶ و رتبه اول از نظر شاخص صادرات در سال ۹۶  را کسب و موفق به دریافت لوح تقدیر شد.
بر اساس این گزارش شرکت  پلیمر آریاساسول با کسب رتبه اول شاخص بازده فروش در گروه پتروشیمی و پتروشیمی زاگرس به عنوان  شرکت برتر صادرات گرا و رتبه اول از نظر بهره‌وری کل عوامل در گروه صنعت پتروشیمی نیز موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.
کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در مورد اهداف این همایش گفت: تولید اطلاعات در بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف سازی فضای کسب و کار، رتبه‌بندی از نظر میزان اثر گذاری در اقتصاد ملی و رقابت پذیری بنگاه‌های اقتصادی کشور از مهمترین اهداف این ارزیابی است. سهم شاخص ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت برتر در GDP تولید ناخالص داخلی ۱۲ درصد و سهم فروش این شرکتها ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی است.
وی در ادامه افزود: هلدینگ خلیج فارس با فروش ۹ میلیارد دلاری در سال ۹۶ اولین شرکت در بین ۱۰۰ شرکت برتر است و این در حالی است که فروش اولین شرکت برتر جهانی از نگاه فورچون ۵۰۰ میلیارد دلار و در گروه خدمات و فروشگاه ها قرار دارد و گروه صنعتی پتروشیمی نزدیک به ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی از بین ۱۰۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده اند .
کیانی ذینفعان رتبه بندی را در قالب چهار گروه بنگاه‌های اقتصادی، سازمانهای حاکمیتی و سیاستگذاران اقتصادی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پژوهشگران و اعضای هیات علمی دسته بندی کرد و گفت: شاخص ها عملکردی است و نتایج عملکرد شرکتها را بررسی می کند. شاخص های رتبه‌بندی مقادیر کمی است و از صورتهای مالی حسابرسی و تایید شده شرکتها استخراج می شود. ویژگی این رتبه بندی شفافیت بالای آن است.
براین اساس در بین 100 شرکت برتر از نظر میزان فروش/درآمد ،علاوه بر هلدینگ خلیج فارس که در رتبه نخست قرارگرفت 15شرکت پتروشیمی ،از جمله شرکت پتروشیمی نوری رتبه 18 ،پتروشیمی بندر امام دارای رتبه 24، پتروشیمی جم حائز رتبه 26، پتروشیمی مارون رتبه28 ، شرکت زاگرس رتبه 31، ،پلیمر آریاساسول رتبه 35 ، شرکت پتروشیمی امیرکبیر رتبه 38 ، پتروشیمی بوعلی سینا رتبه 39 ،بازرگانی پتروشیمی رتبه 50 ،پتروشیمی تندگویان رتبه 55 ،پتروشیمی شیراز رتبه 68، پتروشیمی لاله رتبه 70 ، پتروشیمی اروند رتبه 71 ، پتروشیمی فن آوران رتبه 89 و پتروشیمی رازی در رتبه 99  ، صد شرکت برتر ایران قرار گرفتند.

تعداد بازدید : ۲,۱۴۰